فارس من| مخاطبان فارس: سگ‌گردانی در تهران موجب سلب امنیت شده است
فارس من| مخاطبان فارس: سگ‌گردانی در تهران موجب سلب امنیت شده است

مخاطبان فارس با ثبت پویشی تحت عنوان «ممانعت از سگ‌گردانی در بوستان‌ها» در سامانه مردمی فارس من، خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مخاطبان فارس با ثبت پویشی تحت عنوان «ممانعت از سگ‌گردانی در بوستان‌ها» در سامانه مردمی فارس من، عنوان کردند: «به خاطر حضور بسیار زیاد سگ‌‌گردانان در بوستان‌ها، به‌ خصوص بوستان «فراز» در منطقه ۵ تهران، شهروندان در این پارک احساس امنیت ندارند.»

ثبت‌کننده پویش در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در تهران ضمن بیان اینکه نگران انتقال بیماری‌های ناشی از حضور سگ‌ها در فضای سبز هستیم، گفت: خانواده‌ها به خاطر فضولات سگ‌ها نمی‌توانند به درستی از فضای پارک استفاده کنند.

وی ادامه داد: سگ‌گردانی در بوستان فراز در پونک به گونه‌ای اوج گرفته که هیچ‌کدام از خانواده‌ها به خاطر حفظ امنیت جانی، جرئت بردن فرزندان خود به پارک را ندارند، زمانی هم که به صاحبان این سگ‌ها تذکر داده می‌شود با بی‌احترامی با مردم برخورد می‌کنند.

به گزارش فارس، سگ‌گردانی در محیط‌های عمومی شهر تهران یکی از پرچالش‌ترین مسائل روز این شهر است؛ در این خصوص محمدرضا شیرزادی رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در تیرماه ۱۴۰۲ با بیان این‌که ۷۰ درصد موارد سگ‌گزیدگی از سوی سگ‌های صاحب‌دار است، گفته بود: احتمال انتقال هاری از سگ‌های صاحب‌دار نیز وجود دارد که این هاری می‌تواند منجر به مرگ شود.

وی ادامه داده بود: سال گذشته ۳۲۰ هزار مورد فرد حیوان‌گزیده به مراکز ما مراجعه کردند که ۸۰ درصد موارد مربوط به سگ‌گزیدگی و ۱۹ درصد مربوط به گربه و یک درصد نیز مربوط به گزش سایر حیوانات بوده است و ۱۴ مورد مبتلا به هاری در ایران داشتیم.

همچنین چندی پیش حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفته بود که طرح مقابله با نگهداری و گرداندن حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری موسوم به طرح مقابله با سگ‌گردانی در کمیسیون قضایی بررسی و تصویب شده است.

نورزوی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح هم‌اکنون برای تصویب در صحن مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد، گفته بود: «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» تدوین شده است و با وضع مجازات‌های قابل توجهی که دارد، موجب می‌شود تا نهادهای انتظامی و قضایی بتوانند با استناد به آن با سگ‌گردانی مقابله کنند.

اگر مایل به حمایت از این پویش هستید از اینجا اقدام کنید.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]