پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دشت ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دشت ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

امسال نیز همانند سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در دشت ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشت ورامین، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان و دلدادگان به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام از مقابل مصلی بزرگ شهرستان قرچک به سمت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی بعد از نماز صبح امروز آغاز شد؛ در بین مسیر پیاده‌روی تا حرم عبدالعظیم حسنی موکب و ایستگاه‌های زیادی توسط هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی ایجاد شده بود که از زائران جامانده اربعین دشت بزرگ ورامین پذیرایی می‌کردند.
 

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دشت ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

در طول مسیر حضور جوانان و نوجوانان چشمگیر بود که در دسته‌های ۵ الی ۶ نفر​ی مسیر طی می‌کردند و ندای «لبیک یا حسین» سر می‌دادند.

حضور پرشور و چشم گیر جوانان دهه ۸۰ و دهه ۹۰ در مراسم‌های ملی و مذهبی نشان داد که این جوانان پای اعتقادات خود هستند، از ارزش‌های والای این نظام و انقلاب دفاع می‌کنند، چرا که برای اقتدار این نظام بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

علیرضا فاتحی‌نژاد، فرماندار شهرستان قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص حضور موکب‌ها در طی مسیر اظهار کرد: ستاد اربعین شهرستان قرچک برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور جاماندگان اربعین را داشته است که ۴۰ موکب از شهرستان قرچک در این مسیر مستقر شده‌اند که در این مسیر صبحانه، نوشیدنی‌های گرم و سرد توزیع می‌شود.

وی از برپایی موکب درمانی و گروه‌های حوزه فرهنگی در این مسیر خبر داد و گفت: دوستان هلال احمر و مواکب درمانی برای خدمت رسانی به زائران در این مسیر حاضر شده‌اند؛ گروه‌های حوزه فرهنگی نیز در این مسیر حضور دارند؛ حضور مواکب در این مسیر حس و حال خاصی به زائران می‌دهد زیرا مسیر قرچک به حرم حضرت عبدالعظیم یک اتوبانی شبیه به بزرگراه نجف به کربلا است.

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهرستان قرچک بعد از نماز صبح شروع شد، اظهار داشت: تعداد و حضور مواکب مردمی در این مسیر بسیار زیاد است که مواکب دولتی به چشم نمی‌آید و بین آنها گم است؛ حضور مواکب مردمی در این مسیر نشانه ولایتمداری و عشق آن‌ها نسبت به اهل بیت است.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دشت ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

فاتحی‌نژاد با اشاره بر اینکه نگرانی بابت بازگشت از شهرری به قرچک نیست، تشریح کرد: طی جلساتی که با ستاد اربعین و استان تهران برگزار شد، بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خواهند رفت، ناوگان اتوبوسرانی شهرستان قرچک همیشه پای کار بوده و ۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهرستان قرچک وجود دارد.

وی در پایان از ملحق شدن ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ورامین نیز گفت و خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۲۰ تا ۳۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران به این مجموعه کمک خواهند کرد؛ مجموعا ۱۵۰ دستگاه پیش‌بینی شده است که بعد از زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی زائران را از شهرری به سمت شهرستان قرچک باز می‌گردانند و این اتوبوس‌ها به صورت یک نوبت نخواهد بود.

پایان پیام ۶۷۰۳۷/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]