قاسمیون، برای کودکان روستاهای تهران چه برنامه‌ای دارند؟
قاسمیون، برای کودکان روستاهای تهران چه برنامه‌ای دارند؟

گروه جهادی «قاسمیون» به نیت حاج قاسم اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاهای محروم استان تهران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در تهران، گروه جهادی «قاسمیون» که در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هر هفته در روستاهای محروم استان تهران حضور یافته و با برپایی استیج و برگزاری مراسم، برای کودکان روستایی برنامه‌های شاد و فرهنگی اجرا می‌کنند، این‌بار به نیت حاج قاسم راهی روستاها می‌شوند تا برای کودکان روستا از سردار دل‌ها بگویند.

در همین راستا با پیام محمدی مدیر گروه جهادی «قاسمیون» گفت‌وگویی انجام دادیم و این جوان بسیجی درباره نحوه تشکیل گروه، گردآوری اعضای گروه، نامگذاری اسم گروه، اهداف و برنامه‌هایشان توضیح داد.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این گروه جهادی در استان تهران و سایر شهرها و روستاهای مختلف کشور، اظهار کرد: در گذشته با عنوان گروه جهادی «شهید حججی» به کارهای عمرانی در مناطق محروم می‌پرداختیم و با حضور در مناطق کم برخوردار، در زمینه‌های مختلف به مردم خدمت می‌کردیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کارهای فرهنگی، گفت: پس از مدتی و با گسترش کارهای جهادی در زمینه‌های عمرانی، جای خالی برنامه‌های فرهنگی به خصوص برای کودکان روستا احساس می‌شد لذا بعد از شهادت حاج قاسم بود که با نام جهادی «قاسمیون» فعالیت‌های جدیدی را آغاز کردیم. ضمن آنکه دوستان دیگرمان کارهای عمرانی را ادامه می‌دهند.
 

قاسمیون، برای کودکان روستاهای تهران چه برنامه‌ای دارند؟

انواع برنامه‌های فرهنگی برای کودکان روستا

مدیر گروه جهادی قاسمیون برنامه‌های فرهنگی را در تربیت کودکان موثر توصیف کرده و ادامه داد: در پی فراخوان‌هایی که داشتیم، از سرتاسر شهرستان‌های استان تهران، نوجوانان و جوانان به گروه ما پیوستند و پس از استعدادیابی، از هنرهای آنها در اجرای برنامه‌ها استفاده می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه پنجشنبه‌های هر هفته در روستاها اجرای برنامه داریم، تصریح کرد: اجرای سرود، نمایش، تئاتر، مسابقه، مستندسازی و انواع برنامه‌های شاد با محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان داریم و به قدری استقبال زیاد است که با درخواست کودکان، به برخی روستاها چند بار می‌رویم.

وی با بیان اینکه در این میان از استعدادهای کودکان روستا نیز برای پیوستن به گروه جهادی استفاده می کنیم، اضافه کرد: در هر پنجشنبه با برنامه ریزی‌های قبلی به چند روستا می‌رویم و در محوطه روستا یا مدرسه برنامه اجرا می‌کنیم و در واقع در هر هفته حدودا به ۴ روستا می‌رویم و آخرین برنامه ما در روستاهای بخش فشافویه بود.

مدیر گروه جهادی قاسمیون با اشاره به کمک‌های خیران و دستگاه‌های دولتی، بیان کرد: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، اهدای هدایا به کودکان و توزیع بسته‌های معیشتی را نیز بین مردم نیازمند در برنامه داریم و همچنین انواع خدمات سلامت مثل پزشکی، دندان پزشکی و غیره نیز توسط اعضای تخصصی گروه انجام می‌شود.
 

قاسمیون، برای کودکان روستاهای تهران چه برنامه‌ای دارند؟

ویژه‌ برنامه‌های قاسمیون، از دوشنبه تا جمعه

محمدی با اشاره به ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها ابراز کرد: ویژه‌ برنامه‌های خاصی برای این ایام در نظر گرفتیم و اجرای برنامه‌های ما با محوریت شهید سلیمانی و معرفی شخصیت و ویژگی‌های حاج قاسم برای کودکان خواهد بود.  

وی با بیان اینکه علاوه بر پنجشنبه‌ها که به طور ثابت برنامه داریم، در اعیاد و مناسبت‌ها نیز برنامه اجرا می‌کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را پیش رو داریم، برنامه‌هایی شاد برای این ایام در نظر گرفتیم.

مدیر گروه جهادی قاسمیون عنوان کرد: ویژه برنامه‌های ما از امروز دوشنبه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد که محوریت برنامه‌ها از دوشنبه تا چهارشنبه ولادت حضرت زهرا(س) و از چهارشنبه تا جمعه شهادت حاج قاسم است و تلاش می‌کنیم یک روز به یاد ماندنی برای کودکان روستا به یادگار بگذاریم.

محمدی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، طی این ۵ روز در روستاهای کن، شهریار و باقرشهر برنامه اجرا خواهیم کرد که قرار است با حدود ۳۰ نفر از اعضای گروه هر روز در حدود ۶ روستا حضور پیدا کنیم و برنامه‌های این ایام را برای کودکان اجرا کنیم.

وی با اشاره به انتخاب گروه جهادی «قاسمیون» به عنوان گروه جهادی منتخب در جشنواره مالک اشتر، افزود: مرکز گروه جهادی ما «مسجد کیهانی» شهرری است و اعضای گروه از بسیجیان استان تهران هستند که آموزش‌ها، برنامه ریزی‌ها و امورات مختلف گروه در این مسجد انجام می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]