یک خیاط موفق، باید چه وسایلی داشته باشد؟
یک خیاط موفق، باید چه وسایلی داشته باشد؟
آیا تا به حال درباره زندگی یک خیاط فکر کرده اید؟ فکر می کنید او چگونه می تواند در این زمینه، ماهر و صاحب نام شود؟ امروزه در این حرفه، هم آقایان مهارت زیادی کسب کرده اند و هم خانم ها. درست است که داشتن اطلاعات بیشتر درباره انواع متدهای خیاطی آن ها را به فردی خِبره در این کار تبدیل می کند، اما این تمام ماجرا نیست. وسایل و لوازم در دسترس آن ها هم باید کامل باشد تا در حرفه خود موفق شوند و به کسب درآمد بالا برسند.

مهمترین و اولین وسیله ای که باید در اختیار یک خیاط باشد تا او را در انجام کارش یاری دهد، چیست؟ پاسخ این سوال، کاملا واضح است: چرخ خیاطی خوب. حالا برای استفاده درست و اصولی از این دستگاه، باید چه داشت؟ جواب این پرسش هم ساده و روشن است: میز چرخ خیاطی.

ویژگی های میز استاندارد برای خیاطی

یک میز ایده آل برای کار خیاط، نباید فقط جا برای تعمیر چرخ خیاطی او داشته باشد. این میز، باید فضای مناسب برای قرار دادن سایر لوازم مثل الگوهای بُرش، قیچی، پارچه، جعبه نخ و سوزن و غیره را نیز فراهم نماید.

برای خرید میز چرخ خیاطی مناسب، توجه به نکاتی ضروری است از قبیل:

  • فضای خالی سطح میز: بهتر است حتما پیش از خرید، در نظر داشته باشید که می خواهید روی صفحه چه لوازمی قرار بگیرد تا بتوانید محصولی با صفحه جادار پیدا کنید.
  • توجه به ابعاد محیط: کوچک یا بزرگ بودن سالن خیاطی یا اتاق خانه شما، موثر در انتخاب میز با اندازه های ایده آل است.
  • ثبات میز و تکان نخوردن آن: میز کار خیاط، نباید خیلی تکان بخورد تا سوزن روی پارچه به چپ و راست نرود و لباسی که می خواهید آماده کنید، دارای دوخت نامرتب نشود.
  • متریال با کیفیت: در ساخت این محصول، باید ابزار و متریال درجه یک استفاده شود. چوب یا فلز بدنه، لولاهای درب ها، ریل کشوها و غیره، باید مرغوبیت بالایی داشته باشند.
  • تناسب صندلی و میز: میز خریداری شده برای خیاط، صددرصد نیازمند داشتن یک صندلی است. برخی از فروشگاه ها، میز را به همراه صندلی می فروشند و برخی خیر. در حالت دوم، شما می توانید سفارش ساخت یک صندلی یا پاف را با توجه به ابعاد فضای خالی زیر صفحه بدهید. برخی از این پاف ها یا صندلی ها، امکان ذخیره سازی لوازم را هم دارند. مثلا نشیمنگاه پاف، قابلیت بلند شدن را دارد و یا در پایه های صندلی، طبقه و کشو برای گذاشتن لوازم دیده می شود.
  • نور محیط: میز مخصوص کار خیاط، باید در قسمتی از اتاق یا سالن قرار بگیرد که دارای نور کافی است. در صورتی که چنین امکانی را در اختیار ندارید، یک آباژور رومیزی یا ایستاده بخرید و یا سفارش ساخت میز با نور مخفی بدهید. البته اگر دوست داشته باشید، می توانید یک آینه قدی یا آینه دیواری از نوع چراغدار بخرید و کنار میز گذاشته یا بالای میز نصب کنید. بدین ترتیب هم می توانید زیبایی را به محیط بیاورید و هم نور کافی خواهید داشت. در زمان مراجعه مشتری برای پُرو لباس، آینه قدی بسیار به کار شما می آید.

ویژگی های میز استاندارد برای خیاطی

انواع میزهای چرخ خیاطی

با توجه به تفاوت سلیقه های افراد مختلف و نیز ابعاد محلی که برای قرار دادن این وسیله در نظر دارند، سازندگان مدل های مختلفی از آن را تولید کرده اند. چند نوع رایج و پرطرفدار این میزها، عبارت هستند از: ساده، تاشو و کمجا، آسانسوری، چرخ دار، دیواری، لامپ دار.

تخت خواب

تعجب کردید؟ حتما فکر می کنید چرا باید در مطلبی مربوط به رمز و رازهای موفقیت خیاط ها، نام این وسیله بیاید؟ باور کنید که تخت خوب، تاثیر مثبت زیادی در کار این افراد دارد. می پرسید چرا؟ چون اگر یک خیاط خوب نخوابد و تختخواب او استاندارد نباشد، در هنگام انجام کار مُدام احساس خستگی می کند و بدن درد دارد. در نتیجه، تمرکز او بر فعالیتش کاهش می یابد و لباس با کیفیت تحویل مشتری نمی دهد.

کدام تخت، برای یک خیاط مناسب است؟

این مسئله، به ترجیحات او و البته وضعیت تاهل او بستگی دارد. برای یک فرد مجرد که به شغل خیاطی مشغول است، یک تخت یکنفره مناسب است. البته گاهی ممکن است او بخواهد روی تختخواب بزرگ بخوابد. در این شرایط، او یک مدل دو نفره خیلی کوچک از تخت (۱۴۰*۲۰۰) را ترجیح می دهد. خیاط متاهل، مطمئنا باید یک تخت خواب دونفره داشته باشد. برای انتخاب یک محصول مناسب، توجه به این مسائل ضرورت دارد:

  • سایز تشک: شما باید یک تختخواب متناسب با ابعاد تشک خود خریداری نمایید. اگر اندازه های این دو با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، تشک به علت بزرگ بودن درون فریم تخت جا نمی شود یا به دلیل کوچک بودن تکان می خورد.
  • بدنه استاندارد: تخت دارای بدنه استاندارد، تختی است که فشار وزن را در بخش کفی به خوبی تحمل کند و در قسمت دیواره ها و تاج، مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش داشته باشد.
  • کشو و طبقه: برای برخی از افراد وجود کشو یا طبقه در بیشتر وسایل اتاق خواب، اهمیت زیادی دارد. تخت خواب دونفره دارای طبقات و کشوهای زیاد، باعث می شوند که شما کمبود جا را در محیط خود حس نکنید و به راحتی بتوانید لوازم و لباس های خود را ذخیره سازی کنید.
  • امکان استفاده سه نفر از تخت: اگر شما یک مادر یا پدر خیاط هستید که فرزند خیلی کوچک دارید و فعلا نمی خواهید اقدام به خرید وسایل برای اتاق خواب او نمایید، راه چاره شما استفاده از تخت دو نفره ای است که در زیر کفی خود جا برای انداختن تشک کودک دارد. در این دسته از محصولات، معمولا یک کشو به اندازه تشکی که گفتیم را در بخش پایینی می بینید. بچه ها در سنین نوزادی و خُردسالی، احتیاجاتی دارند مانند تعویض پوشک و شیر خوردن. گاهی حتی ممکن است در حین خواب، خدای نکرده دچار مشکلات تنفسی شوند. با نزدیک بودن آن ها به والدین، سَرکشی به این اعضای دوست داشتنی و عزیز خانواده راحت شده و شما خیالتان از بابت حفظ سلامت فرزندتان در طول شب و رفع به موقع و سریع نیازهای او راحت می شود. با توجه به اینکه ارتفاع بخش قرارگیری تشک آن ها از زمین خیلی کم است و جا برای غلت زدن دارند، خطر افتادن و آسیب دیدنشان به صفر می رسد. در زمان بیدار بودن آن ها، قادر به هل دادن تخت و تشک به داخل و مخفی کردنشان هستید. حالا شاید بپرسید من خیاط که به خانه جدید نقل مکان کرده ام، دو بچه دارم و می خواهم برای اتاق خواب کوچکشان تخت جدید بخرم، چه باید بکنم؟ این که نگرانی ندارد! شما می توانید یک تخت خواب دو طبقه بخرید. این محصول همانطور که از نامش مشخص است، در بخش بالا یک تخت و در بخش پایین یک تخت دارد و فرزندان شما می توانند به راحتی یک اتاق را با هم شریک شوند.

وسایل چوبی را از کجا بخریم؟

همه محصولاتی که در این مطلب از آن ها نام بردیم را می توانید از فروشگاه های مختلف به صورت اینترنتی و حضوری بخرید. اگر شما خیاط عزیز به دنبال خرید میز چرخ خیاطی، تخت خواب دونفره و تخت خواب دو طبقه هستید، به سایت سه گامه مراجعه کرده و مدل های متنوع کالاها را ببینید و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که بیشتر محصولات این فروشگاه اینترنتی، دارای قابلیت سفارشی سازی هستند و مشتری بنا به نیازش، قادر به ثبت درخواست برای تغییر ابعاد و ترکیب رنگ و مدل محصول انتخابی خود می باشد.

همچنین در صورت نیاز به خرید سایر لوازم چوبی خانه و وسایل محیط های اداری و تجاری، می توانید به این وبسایت سر بزنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]