وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند.

برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا بهانه‌ای شد تا عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین نشست خبری خود را برگزار کند، او در این نشست علاوه بر اولویت‌های حمایتی این وزارتخانه از تولیدکنندگان به بررسی چالش‌های صادراتی نیز پرداخت.

یکی دیگر از مواردی که در این نشست به آن پرداخته شد موضوع تولید گوشی تقلبی نوکیا است که در هفته‌های اخیر سر و صدای بسیاری به پا کرد در این خصوص وزیر صمت عنوان کرد: حقیقت این که ما در این بخش کم کارکردیم و برند قابل قبول در این بخش نداریم، در وزارت صمت در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه داریم و با کالای قاچاق به عنوان یکی از دستگاه های درگیر برخورد خواهیم کرد.

علی آبادی همچنین در این نشست با اشاره به موضوع واردات خودرو، بیان کرد که تولید و صادرات مکمل یکدیگر هستند و برای پاسخگویی به نیاز بازار، تنوع در بازار ضروری است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]