چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 11124
  • 29 جولای 2023 - 2:19
  • 178 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رشد قیمت طلا پس از کابوس پنج‌شنبه/ آبی از بیت‌کوین گرم نمی‌شود!

رشد قیمت طلا پس از کابوس پنج‌شنبه/ آبی از بیت‌کوین گرم نمی‌شود!
رشد قیمت طلا پس از کابوس پنج‌شنبه/ آبی از بیت‌کوین گرم نمی‌شود!

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی نزدیک به ۰٫۷ درصد افزایش پیدا کرد و به سطح ۱۹۶۰ دلار نزدیک شد.

به گزارش اکوایران، این در حالی اتفاق افتاد که روز قبل یعنی در روز پنجشنبه قیمت هر اونس طلا نزدیک به ۱٫۴ درصد کاهش قیمت داشت.
کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند. همچنین داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز نشان می‌دهد که تورم در این کشور در حال بازگشت به محدوده ای است که بانک مرکزی میخواهد.
همین دلیل نیز سبب شده است که بازارها گمان کنند که چرخه انقباضی فدرال رزرو دیگر به آخر خط رسیده است. شاخص PCE آمریکا یا همان شاخص مصرف شخصی در این کشور ماه گذشته ۰٫۲ درصد افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بر شاخص PCE نسبت به بقیه شاخص ها تمرکز بیشتری دارد.

روز پنجشنبه قیمت طلا نزدیک به ۱٫۴ درصد کاهش پیدا کرد که این بالاترین ریزش قیمتی فلز زرد در یک ماه اخیر بوده است.
ین کاهش قیمت شدید بیش از همه چیز تحت تاثیر انتشار داده های مربوط به اقتصاد آمریکا بود که نشان می داد بزرگترین اقتصاد جهان در دومین فصل سال جاری میلادی بیش از انتظار رشد کرده است. هفته ای که گذشت بانک مرکزی آمریکا در کنار بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره خود را افزایش دادند و همچنان این احتمال را نیز زنده نگه داشتند که نرخ بهره باز هم افزایش پیدا کند.
مچنین امروز قیمت بیت کوین نزدیک به نیم درصد افزایش پیدا کرد تا بزرگترین رمز ارز جهان به محدوده قیمتی ۲۹ هزار و ۳۱۶ دلا ر برسد.  در حال حاضر بزرگ ترین رمز ارز جهان در آستانه دومین هفته نزولی خود قرار گرفته است. همچنین امروز اتریوم نیز صعودی و نزدیک به ۰٫۷ درصد رشد داشت تا قیمت این رمزارز به محدوده ۱۸۷۴ دلار برسد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
01 مه 2024

اما و اگرهای شاخص دلار در برابر یورو

شاخص دلار برای آینده خود چشم انتظار وضعیت اقتصاد اروپا و قدرت یورو است که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در مورد آن توضیح می دهد.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

01 مه 2024

ارز برای تولیدکنندگان چند آب می‌خورد؟

احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران می‌گوید: شکاف فعلی بین قیمت رسمی و بازار حدود ۲۰ هزار تومان است که باید به این رقم نرخ صرافی را هم اضافه کرد. با اضافه کردن این عدد حداقل شکاف ارزی که تولیدکنندگان پرداخت می کنند بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است. او با گلایه […]

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه 01 مه 2024

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه

اونس طلا عصر سه‌شنبه ۴۵ دلار و در بامداد امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود را از دست داده. برخی از سکه‌بازان می‌گویند این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند که بازار تا حدودی رنگ و بوی برجام گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.