سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26686
  • 19 سپتامبر 2023 - 2:16
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نجات بیت‌کوین از «صلیب مرگ»

نجات بیت‌کوین از «صلیب مرگ»
نجات بیت‌کوین از «صلیب مرگ»

اکوایران: پس از کاهش ناامیدکننده قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته، قیمت این رمزارز طی امروز با افزایش قابل توجهی همراه شد.

به گزارش اکوایران، همزمان با افزایش اطمینان معامله‌گران نسبت به ثابت ماندن نرخ بهره در جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا، قیمت بیت‌کوین طی امروز دوشنبه (۲۷ شهریور) با افزایش همراه شد. قیمت این رمزارز حتی در ساعاتی از امروز به ۲۷ هزار دلار و ۴۱۳ سنت افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمت آن از ۳۱ دسامبر مصادف با ۹ شهریور است.

به نوشته «کوین دِسک»، افزایش قیمت بیت‌کوین یک هفته پس از نگرانی‌های مربوط به ایجاد الگوی «صلیب مرگ» در این رمزارز اتفاق افتاد. الگوی صلیب مرگ زمانی ایجاد می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت قیمت از میانگین متحرک بلندمدت قیمت، پایین‌تر می‌رود. با وجود اینکه صلیب مرگ نشانه‌ای مبنی بر کاهش قیمت است، قیمت بیت‌کوین از هفته گذشته تاکنون با افزایش هشت درصدی همراه بوده است. این افزایش ارزش نشان می‌دهد الگوی صلیب مرگ یک نشان‌گر قابل اعتماد برای پیش‌بینی چگونگی تغییر قیمت در آینده نیست.

این احتمال وجود دارد که افزایش کنونی قیمت بیت‌کوین به دلیل اعتماد بالای معامله‌گران از این موضوع باشد که فدرال رزرو از این پس نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

به گفته کارشناسان، هیچ‌کس انتظار ندارد که در جلسه آینده فدرال رزرو تغییری در نرخ بهره ایجاد شود؛ در عوض، این جلسه می‌تواند درباره سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای تغییر نرخ بهره در ماه‌های آینده و تازه‌ترین پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان، اطلاعات خوبی ارائه دهد. همچنین اظهارنظرهای رئیس فدرال رزرو هم برای معامله‌گران مفید خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا قرار است در جلسه روز چهارشنبه (۲۹ شهریور)، چگونگی تغییر نرخ بهره کنونی را تشریح کند. همچنین این جلسه با یک بیانیه و تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها از وضعیت اقتصادی ایالات متحده از جمله ارائه نمودار نقطه‌ای از تخمین نرخ‌های بهره در ماه‌های آینده همراه خواهد شد.

برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که به علت احتمال بازگشت تورم به سطوح بالاتر، بانک مرکزی آمریکا ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳، یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

 

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

به نوشته سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی روز دوشنبه (۲۷ شهریور)، ۲۶ هزار دلار و ۷۰۳ سنت معامله شد. قیمت این رمزارز در روز دوشنبه از ۲۶ هزار دلار و ۴۰۵ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۴۱۳ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و بیش از ۲۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر دست‌کم ۱۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود شش و نیم درصد رشد داشته است.

قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۰۹ تا ۱۶۶۸ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و حدود ۱۳ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از شش میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود پنج و نیم درصد رشد داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید 07 مه 2024

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید

بازار ارز دوشنبه توسط یک مثلث خبرساز احاطه شده بود/ معامله‌گران از رابطه معکوس یکسری ویدیو با قیمت دلار صحبت می‌کنند/ با تجربه‌های بازار به جوانترها می‌گفتند حواسشان باشد طعمه نهنگ‌ها نشوند/ فعالیت تق‌و‌لق بازار طلا چه اثری روی بازار ارز دارد؟

بازار ارز در محدوده احتیاط 07 مه 2024

بازار ارز در محدوده احتیاط

با توجه به این موضوع که در بازار فاند خبری زیاد شده و قیمت با نوسان رفت و برگشتی همراه است تحلیلگران توصیه می‌کردند در معاملات روز سه‌شنبه احتیاط بیشتری نسبت به هر معامله داشته باشید. از منظر معامله‌گران فنی تا قیمت دلار بالای سطوح مقاومت مهم تثبیت نداده خریدار بازار نباشید.

07 مه 2024

بالا کشیدن حباب سکه

قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد. قیمت سکه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.