دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 36650
  • 25 اکتبر 2023 - 8:12
  • 135 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار رفت و برگشتی شد

قیمت دلار رفت و برگشتی شد
قیمت دلار رفت و برگشتی شد

دلار صبح پایین رفت عصر به بالا برگشت/ تتر در مرز حمایت قرار گرفته است/ قیمت سکه رفاه بالاتر از قیمت سکه بازار شد/ بازار ارز و طلا در صورت حمایت یا عدم حمایت چه وضعیتی پیدا می کند؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند با اخبار پشت خطی روز دوشنبه تصور می‌شد بازار سه‌شنبه نوسانی باشد اما این اتفاق نیفتاد.

در پشت خط دوشنبه خبر حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه و ادعای پنتاگون به بازار رسید. پنتاگون مدعی شده اثر انگشت ایران در افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی مشهود است و در حال آماده شدن برای پاسخ قاطع هستیم.

قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش به ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. در نیمه دوم قیمت دلار با افزایش در ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان باز شد و با افزایش ۸۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۹۶۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار در کانال ۵۱ هزار تومان برآورد می‌شود. در بازار سکه هم روند خاصی نبود و در ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بسته شد. 

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار هرات در روز دوشنبه سقف و کف بالا را زد،‌ و در روز سه‌شنبه سقف و کف پایین‌تری را به ثبت رساند. از نظر آن‌ها بازار بلاتکلیف است و دارد احتمال آتش‌بس را ارزش‌گذاری می‌کند. آن‌ها معتقدند بازار بین محدوده مشخص نوسان می‌دهد تا یا خبر آتش‌بس بیاید یا حمله زمینی اسرائیل به غزه. 

در کنار تحلیل‌های جنگی برای بازار، یک تحلیل غیرجنگی هم وجود داشت درمورد روند بیت‌کوین و قیمت تتر. گروهی از تحلیل‌گران معتقدند بعد از سقف‌زنی قیمت بیت‌کوین و کاهش آن، قیمت تتر یک نوسان افزایشی خواهد داشت. از نگاه آن‌ها روند قیمتی بیت‌کوین و قیمت تتر برعکس است. در حال حاضر هم قیمت تتر نزدیک حمایت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان است که اگه بالاش تثبیت بدهد می‌تواند تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان بالا برود.

در روز سه‌شنبه معاون وزیر صمت گفت گلایه تولیدکنندگان از تاخیر در دریافت ارز، شکایت به حقی است. معامله‌گران از این گفته وزیر صمت سیگنال منفی دریافت کردند. 

تحلیل‌گران فنی معتقدند طلای آبشده یک ناحیه مقاومتی مهم در ۱۰ میلیون و ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان دارد و تا زمانی که بالاش تثبیت نده از ناحیه‌های کنونی به پایین اصلاح میدهد.  نکته اول بازار سه‌شنبه این بود که وضعیت بلوکه در طلای آبشده دارد به صفر میل می‌کند. نکته دوم بازار این که قیمت یورو در مرکز مبادله با افزایش تا مرز کانال ۴۴ هزار تومان بالا رفت. و نکته سوم قیمت سکه رفاه هست که امروز از سکه بازار بالاتر بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟ 06 مه 2024

بازار طلا تعطیل شد/ دلار و سکه به کف‌های جدید می‌رسند؟

اکوایران: به عقیده فنی‌های بازار، در روز دوشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. در غیر این صورت، اگر پایین این مرز تثبیت دهد در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار 06 مه 2024

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازارها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند. قیمت نیز در روز یکشنبه با نزول وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.