شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44144
  • 22 نوامبر 2023 - 8:12
  • 110 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حساب و کتاب معامله‌گران ارزی از بودجه سال آینده

حساب و کتاب معامله‌گران ارزی از بودجه سال آینده
حساب و کتاب معامله‌گران ارزی از بودجه سال آینده

کانال نرخ دهی در هرات قاطی کرد/ یورو بازار مبادله از ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان گذشت/ می‌گویند در بازار طلای اراک اعتصاب شده/ حساب و کتاب معامله‌گران ارزی از بودجه سال آینده چه می‌گوید؟

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و دقیقا روندش برعکس روز دوشنبه بود. در روز دوشنبه قیمت دلار در نیمه اول پایین بود در نیمه دوم بالا، در روز سه‌شنبه برعکس، نیمه اول بالا و در نیمه دوم پایین.

بازار ارز هرات در ابتدا تلاش کرد از سد مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رد شود اما در شکستنش ناکام ماند. اما در نیمه دوم با کاهش دوباره به کف ۵۰ هزار تومان رسید. این درحالیست که قیمت فردایی دلار هرات با افزایش تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان هم بالا رفت اما در معاملات عصر با کاهش به کف ۵۰ هزار تومان رسید و در پشت خط حتی به زیر این کانال هم سرک کشید. قیمت درهم امارات با گپ مثبت ۱۲۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان باز شد و با کاهش به ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار در ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد می‌شود. 

قیمت سکه هم با گپ مثبت ۱۰۰ هزار تومانی در ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به دوشنبه ۱۵۰ هزار تومان رشد داشت. قیمت انس طلا با افزایش به کانال ۲۰۰۰ دلار رفت که اگر بالای این مرز تثبیت بدهد می‌تواند در بازار طلا و سکه داخل در روز چهارشنبه تاثیر بگذارد. ورود قیمت انس طلا به کانال ۲۰۰۰ دلار با کاهش دلار هرات همزمان بود و برخی از معامله‌گران معتقد بودند که نوسان‌گیران بین این دو بازار آربیتراژ کردند. 

خبر آتش بس به بازار رسید

روز سه‌شنبه دوباره اخبار آتش‌بس داشت دست به دست می‌شد. سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه اعلام کرده  قطر احتمالا امروز توافقی را برای آزادی اسرای در اختیار حماس در ازای توقف درگیری ها اعلام خواهد کرد. 

نسبت به این خبر در بازار دو نظر وجود داشت. برخی می‌گفتند به نظر می‌رسد این اتفاق نزدیک است و همچنان خریدار بازار نیستیم. اما در مقابل گروهی می‌گفتند باز قیمت یک پله بالا رفت اخبار آتش‌بس آمد. 

درمورد بودجه ۱۴۰۳ هم دو بحث در بازار شکل گرفت. یک اینکه معامله‌گران میزان درآمد مالیاتی ۱۴۰۳ را به قیمت دلار نیمای ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برآورد کردند که ۳۸ میلیارد دلار  می‌شود . آن‌ها معتقدند که این عدد خیلی بزرگ است. موضوع دومی که در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه معامله‌گران بود قیمت نفت را به جای مبنای دلاری بر یورو گرفتند که هر بشکه نفت ۶۵ یورو هست. معامله‌گران می‌گویند این هم یک سبک دلارزدایی است و اسمش را گذاشتند دلارزدایی به سبک رئیسی.

یک گزارش هم از میانگین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با میانگین سال قبل در بازار دست به دست می‌شد. طبق این گزارش میانگین قیمت دلار در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۵۰ هزار و ۵۶۰ تومان برآورد شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۴ درصدی داشته. میانگین قیمت دلار در سال ۱۴۰۱، ۳۵ هزار تومان بوده است.

بازار ارز و سکه سه‌شنبه ۳ نکته داشت. یک اینکه کانال نرخ‌دهی هرات در عصر قاطی کرد و قیمت ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان را زد. 

نکته دوم درمورد بازار سکه و طلای اراک است. گفته می‌شود طلافروش‌های اراک یک هفته‌ است که در اعتراض به قانون سامانه تجارت، در اعتصاب کامل هستند. 

نکته سوم قیمت یوروی مرکز مبادله‌ است. قیمت یورو رسمی با افزایش ۳۰۰ تومانی به ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.