پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 48829
  • 11 دسامبر 2023 - 20:12
  • 79 بازدید
  • ۰ دیدگاه

وضعیت قرمز طلا و سکه/ بازگشت برجام به بازار دلار

وضعیت قرمز طلا و سکه/ بازگشت برجام به بازار دلار
وضعیت قرمز طلا و سکه/ بازگشت برجام به بازار دلار

به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی در بازار امروز، قیمت سکه امامی در ایران ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد. با این‌ حال چُرت دلار امروز هم پاره نشد و اسکناس آمریکایی مانند روزهای گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش اکوایران، بازار طلای جهانی امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه شاهد سقوط آزاد قیمت اونس طلا بود. آن طور که شواهد نشان می‌دهد امروز سرمایه‌گذاران از بازار طلا خارج شدند و این فلز گران‌بها که دو روز قبل در محدوده ۲۰۰۵ دلار معامله شده بود در معاملات نقدی امروز تا سطح ۱۹۹۳ دلار پایین آمد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر در انتظار نتایج اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند. در همین راستا روز جمعه اطلاعات اشتغال آمریکا منتشر شد و تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و موجب قدرت‌نمایی شاخص دلار آمریکایی در برابر طلا شد. به‌این‌ترتیب طلا تحت‌فشار قرار گرفت و معامله‌گران از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کردند.

به‌عبارت‌دیگر، در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

همچنین امروز به دنبال ریزش قیمت اونس طلا، بازار طلا در ایران هم در وضعیت قرمز قرار گرفت و این فلز زردرنگ کاهشی شدند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حول‌وحوش ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۱۲ هزار تومان ارزان شده بود. از سوی دیگر پای سکه بازان لغزید و سکه امامی هم با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی از سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد.

از بازار طلا و سکه که بگذریم، چُرت دلار در بازار امروز هم پاره نشد. قیمت دلار در تهران امروز در حدود ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد که نسبت به روزهای گذشته تقریباً رنج بود. در هرات هم قیمت دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان قیمت خورد که نسبت به‌روز یکشنبه ثبات نسبی را نشان می‌دهد.

یکی از خبرهای که همیشه برای معامله‌گران دلار جذاب است اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای بوده است. در همین راستا امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود گفت: برجام به قوت خود باقی است و آمریکا رسماً اعلام نکرده برجام مرده است. آن‌طور که کنعانی گفته کسی غیر از آمریکا هم از آن خارج نشده و ایده‌های برجام ۲ ضرورتی ندارد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احتمال حضور وزیر خارجه در نشست دوحه تصریح کرد: اطلاع دارم که مشارکت نخواهند کرد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.