پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52267
  • 27 دسامبر 2023 - 20:11
  • 52 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پای وزیر هم به ماجرای طلا باز شد

پای وزیر هم به ماجرای طلا باز شد
پای وزیر هم به ماجرای طلا باز شد

در بازار امروز قیمت سکه در حالی ریزش کرد که طبق شنیده ها بازار طلا و جواهر برای پنجمین روز تعطیل است.

به گزارش اکوایران، در بازار امروز چهارشنبه ۶ دی ماه قیمت دلار در هرات با ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان بازگشایی شد که در مقایسه با روز  گذشته ۵۰ تومان پایین تر بود. اما در معاملات امروز نرخ دلار در بازار یاد شده مسیر صعود را دنبال کرد و به ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۸۰ تومان رشد کرده است.

با این حال در تهران سرنوشت اسکناس آمریکایی نزولی بود. قیمت دلار در تهران روز گذشته با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی سه شنبه شب تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان پایین آمد. همچنین امروز هم در معاملات نقدی، دلار با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت. در کنار بازار دلار، قیمت درهم که روز گذشته با ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شده بود امروز تا ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان بالا رفت.

پنجمین روز تعطیلی بازار طلا

طبق شنیده ها بازار طلا و جواهر برای پنجمین روز تعطیل است. در همین راستا وزیر اقتصاد در سومین نشست کارآفرینان ایران در سال ۱۴۰۲ که با موضوع جلسه پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شده بود با اشاره به تصویب یک مصوبه در زمینه استفاده از طلا برای سرمایه‌گذاری گفت: «در این خصوص فقط به یک آیین نامه نیاز داشتیم که چند ماهی معطل بود. طبق تماسی که با بانک مرکزی داشتم بانک مرکزی از تصویب آئین نامه مربوطه خبر داه است. خاندوزی همچنین گفته موج خبری کاذبی در شبکه‌های اجتماعی چرخیده بود مبنی‌بر اینکه سیاست جدیدی در دولت برای اخذ مالیات از طلا وجود دارد که با توجه به تفاهمات صورت‌گرفته در روزهای آینده شاهد حل این موضوع خواهیم بود.»

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان گران شد و به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزارتومان رسید. در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز سه شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد و در روز جاری  به ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.