قطار گزارش‌های خوب صنعت فولاد در شهریور روشن می‌شود! / بررسی عملکرد نماد «فجر» + تحلیل تکنیکال
قطار گزارش‌های خوب صنعت فولاد در شهریور روشن می‌شود! / بررسی عملکرد نماد «فجر» + تحلیل تکنیکال

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال ۱۳۷۴ به صورت سهامی خاص و با سرمایه‌ی یک میلیون ریال تاسیس شد.

اقتصادآنلاین – مینا یوسفی؛ شرکت فولاد امیرکبیر کاشان سال ۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی پذیرفته و با نماد فجر عرضه شده و در حال حاضر جزو واحدهای فرعی فولاد مبارکه می‌باشد.  شرکت فولاد امیرکبیر با ظرفیت اسمی ۱۴۰ هزار تن با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم مداوم تاسیس شده و در حال حاضر با ظرفیت حدود ۱۵۰ هزار تن در حال فعالیت است. این شرکت اولین تولید‌کننده‌ی ورق گالوانیزه گرم در ایران است. فولاد امیرکبیر تنها یک سایت تولید دارد و کلاف‌های ورودی به خط تولید، ورق‌های فولادی نورد سرد شده باکیفیت فول هارد و ورق‌های نورد سرد و آنیل شده هستند. خطوط تولید این شرکت شامل اسیدشویی، نورد سرد، آنیل، گالوانیزه گرم، برش و فرم‌دهی است.

فعالیت اصلی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، طراحی‌‌، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانجات گالوانیزه، قلع اندود و نورد ورق‌های فولادی است. همچنین این شرکت به تهیه و تولید انواع فرآورده‌های شیمیایی، معدنی و آلی موردنیاز کارخانجات مذکور طراحی و ساخت و تولید انواع مصنوعات فلزی و شکل‌دادن ورق‌ه‍ای فولادی و فلزی و در نهایت انجام هرگونه عملیات فنی، اقتصادی، اعتباری و انجام کلیه مبادلات تجاری از قبیل خرید، فروش، واردات و صادرات، تاسیس، مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با موضوع شرکت می‌پردازد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات اسید‌شویی، نورد سرد، انیلینگ، نورد سرد و محصول گالوانیزه‌ است.

گزارشات کدال

شرکت در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ حدود ۵۲۷ میلیون تومان سود خالص محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۳۶۴ درصد رشد داشته است

فروش فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش ۱۳ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

سود ناخالص فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش ۵ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته افزایش ۱۸۵ درصدی داشته است.

سود خالص فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش ۲۴ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته افزایش ۱۵۲ درصدی داشته است. 

بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش ۱۷ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته کاهش ۹ درصدی داشته است.

هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش ۴۷ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته کاهش  ۱۱ درصدی داشته است.

هزینه‌های مالی فصل بهار نسبت به فصل قبل کاهش  ۵۹ درصدی و نسبت به میانگین ۴ فصل گذشته کاهش ۲۷ درصدی داشته است.

در ادامه گزارش فوق العاده شرکت در تیر ما را مرور میکنیم:

فجر در مدت ۴ ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۲ حدود ۲,۲۷۹ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود بدست آورد که حدود ۶۲۷ میلیارد تومان این مبلغ مربوط به فروش در تیرماه است. فروش شرکت نسبت به ۴ ماهه مشابه سال قبل حدود ۳۶ درصد رشد داشته است. .

عملکرد خوب فجر در مردادماه:

شرکت در مدت ۵ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۲ حدود ۲,۸۸۹ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود بدست آورد که حدود ۶۱۰ میلیارد تومان این مبلغ مربوط به فروش در مردادماه است.

مبلغ فروش شرکت نسبت به ۵ ماهه سال گذشته خود حدود ۴۳ درصد رشد داشته است.

بررسی نموداری فجر:

فجر در نمای هفتگی و بلند مدت یک الگوی دیامتریک را تکمیل میکند. شاخه نزولی F از طی الگوی دو ساله در کف ۲۲۰ تومان تمام شد و وارد شاخه صعودی G شده ایم.

موج A از G به صورت یک الگوی ترکیبی تمام شده و سهم به محدوده ۸۳۰ تومان رسید . حال چندین ماه است بدون افت محسوسی در حال تکمیل موج B با صرف زمان هستیم  در صورت تکمیل B یک رشد خوب خواهیم داشت تا C شکل گیرد. فعلا روند میان مدت صعودی است.

در محدوده ۶۹۰-۷۰۰ تومان حمایت قوی داریم.

تحلیل بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]