روند عجیب بازار ارز و سکه/ اثر اعتصاب بنکداران طلا بر معاملات
روند عجیب بازار ارز و سکه/ اثر اعتصاب بنکداران طلا بر معاملات

برخی معامله‌گران معتقدند با اعتصاب بازار طلا، از عمق این بازار کاسته شد و بازار طلا و ارز نزولی پیش رفتند. در روز یکشنبه بازار ارز و سکه دچار اشباع فروش سنگین شدند اما از حجم اشباع کاسته نشد که حرکت عجیبی بود.

قیمت دلار و سکه بدون توجه به اشباع فروش همچنان در مسیر نزول گام برداشتند. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم یک کانال دیگر از دست دادند. قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کار کرد و با بازگشایی درهم که گپ منفی داشت کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار هرات در ادامه با کاهش بیشتر به مرز حمایت ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و از این سطح حمایت شد. در معاملات عصر و در پشت خط شاهد نوسان رفت و برگشتی بین کانال ۵۹ هزار و ۶۰ هزار بودیم که در نهایت قیمت دلار هرات در پشت خط ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم امارات کار خودش را با گپ منفی ۱۹۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز کرد و با کاهش تا ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد. در نیمه دوم معاملات یکشنبه قیمت درهم از این مرز حمایت شد و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۰ هزار و ۵۵۰ تومان برآورد می‌شود که با دلار پشت خطی هرات دچار شکاف ۸۵۰ تومانی شده که عدد قابل توجهی است. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت درهم امروز مرز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان را حفظ کند به این معنی است که تزریق بازارساز متوقف شده و قیمت دلار هرات هم می‌تواند دوباره وارد کانال ۶۰ هزار تومان شود.

قیمت تتر در ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان شروع شد و با کاهش این کانال را از دست داد. در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه تتر از مرز ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان حمایت شد و در از دست دادن این سطح ناکام ماند.

به عقیده تحلیلگران یکی از دلایل افت بازار ارز و سکه در روز یکشنبه اعتصاب بنکداران بوده است. در روز یکشنبه در بازار شنیده می‌شد که بنکداران طلا نسبت به مصوبه مالیاتی مجلس اعتراض داشتند و مغازه‌های خود را تعطیل کردند. با اعتصاب بنکدارن طلا، از عمق این بازار کاسته شد و قیمت نقدی طلای آبشده با قیمت فردایی شکاف پیدا کردند و قیمت نقدی طلای آبشده در مسیر نزول محکمتر گام برداشت. با کاهش قیمت طلای آبشده در معاملات پشت خطی، سایر بازارها نیز از آن پیروی کردند و به سطح حمایتی برگشتند. از منظر این معامله‌گران، با بازگشایی سنکداران دوباره بازار طلا جان می‌گیرد.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار اشباع فروش سنگین دارد و از اینکه بازار ارز و سکه اصلاح کاهش نمی‌دهد متعجب هستند. از نگاه تکنیکال بازار ارز و سکه می‌تواند از محدوده‌های فعلی حمایت شود و به سمت سقف‌های مقاومتی حرکت کند تا از اشباع فروش کم شود. سقف دلار هرات در صورت حمایت، ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اما اگر قیمت دلار مرز حمایت مهم ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد کف بعدی یعنی ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان می‌تواند در بازار ارز تست شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]