شاپرک هر ماه به در گزارشی به آخرین وضعیت صنعت پرداخت الکترونیک کشور می‌پردازد. بخشی از این گزارش به آخرین وضعیت PSP ها مربوط می‌شود. PSP در واقع همان ارائه خدمات پرداخت الکترونیک است و مربوط به شرکت‌هایی است که روش‌ها و خدمات جدیدی را برای آان۲تر کردن خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک مورد استفاده […]

شاپرک هر ماه به در گزارشی به آخرین وضعیت صنعت پرداخت الکترونیک کشور می‌پردازد. بخشی از این گزارش به آخرین وضعیت PSP ها مربوط می‌شود. PSP در واقع همان ارائه خدمات پرداخت الکترونیک است و مربوط به شرکت‌هایی است که روش‌ها و خدمات جدیدی را برای آان۲تر کردن خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک مورد استفاده قرار دادند. این شرکت‌ها واسطه‌های میان بانک و مشتریان تجاری آن هستند و وظیفه اجرای خدمات بانکی به شکلی ساده و قابل استفاده را برای عموم مردم بر عهده دارند. به طور کلی در کشور حدود ۱۲ PSP وجود دارد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان یکی از این شرکت‌ها است که در تیر ماه سال ۱۳۸۲ با هدف ارائه خدمات پرداخت الکترونیک، فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با نام تجاری سپ مشغول فعالیت است. این شرکت بر پایه تکنولوژی‌های نوین ایجاد شده و با ارائه انواع ابزارهای پرداخت حضوری و غیرحضوری همواره نقشی مؤثر در ارائه خدمات نوین و افزایش سطح کیفی و امنیتی ابزارهای پرداخت ایفا کرده است. شاپرک نیز با توجه به آینده صنعت پرداخت در حوزه پرداخت‌های موبایلی و اینترنتی، در گزارش خود علاوه بر ارائه اطلاعات در خصوص کارتخوان‌های فروشگاهی، به ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی نیز می‌پردازد.

بر همین اساس مطابق گزارش اقتصادی شاپرک در شهریورماه سال جاری، سپ یا همان شرکت پرداخت الکترونیک سامان با کسب سهم ۲۵.۱۸درصدی بیشترین سهم در ابزارهای تراکنش‌دار اینترنتی را به خود اختصاص داده است. سپ در این بخش نسبت به مردادماه رشد ۲.۴۷درصدی را ثبت کرده است که بیشترین میزان رشد در بین تمامی شرکت‌های PSP بررسی شده در گزارش شاپرک نیز بوده است. در مردادماه سهم سپ از تعداد ابزارهای تراکنش‌دار اینترنتی ۲۲.۷۱درصد بود. همچنین این شرکت با ۵۱.۸۰درصد، بیشترین سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار موبایلی را نیز در دست دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]