حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی
حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

با پیروزی کامل انقلاب اسلامی ملت ایران، مسیر جدیدی برای تمدن سازی پیش پای مردم باز شد که نه تنها راهی باعظمت و هدفی بزرگ را همراه دارد بلکه خباثت و دشمنی غربی ها را وارد مرحله ای تازه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی خزایی فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی نوشت: در مطالعات علوم انسانی به ویژه در حوزه های فلسفه، تاریخ و جامعه شناسی آنچه موجب تمدن سازی توسط ملت ها می گردد مورد توجه جدی دانشمندان این عرصه قرار دارد. اساسا ملت ها را با تمدن هایشان می شناسند، تحلیل می کنند و می سنجند.

ملت بزرگ ایران نیز از اولین دوران تاریخ، ملتی تمدن ساز و پیشرو بوده است. هر چند این روند دارای فراز و فرودهای طبیعی خویش نیز می باشد. با اوج گرفتن مدرنیته و مدرنیسم علیرغم پیدایش پیشرفت های چشمگیر فناوری و ارتقاء کیفیت زیست انسان، متاسفانه پدیده های پلشتی همچون استعمار، استثمار و استحمار رخ نمود که نتایج تلخی مانند ظلم عجیب و غریب تاریخی به ملت های مظلوم و ضعیف آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا توسط کشورهای غربی را در پی داشت.

ضعیف نگه داشتن کشورهای جهان سوم، غارت منابع بزرگ و بی انتهای طبیعی آنها و مسلط نمودن حکومتهای دست نشانده بر مردم بیچاره بخش کوچکی از جنایتهای غربی ها بود. نحوه ی مواجهه ی ملت های مظلوم با رویکرد غارتگرانه و جنایت کارانه ی غرب نه تنها نشان دهنده ی عمق فرهنگی، تاریخی و تمدنی آنهاست بلکه موجب پیروزی یا شکستشان نیز می باشد.

در این میان ملت بزرگ ایران با تکیه بر سوابق درخشان تمدنی خویش مبارزه ای سخت، بی امان و طاقت فرسا با استعمار را آغاز کرد که در نهایت منجر به پیروزی و آزادی اش شد. در این فرآیند سه ضلع حضور مردم، مکتب و گفتمان و رهبری کارزیماتیک در اوج خویش مثلث انقلاب را با بهترین صورت و محتوا تشکیل داده و کامل کرد. وقتی ویترین زیبای انقلاب بی سابقه و تاریخی ملت ایران در پیش چشم دانشمندان علوم انسانی دنیا پدیدار شد، برخی از آنان را به شهرهای کانونی انقلاب کشاند تا از نزدیک برای ثبت مخصوصا ضلع مکتبی و گفتمانی آن به تکاپوی نوینی دست زده و رساله های علمی جدیدی در باب پیدایش دوباره ی دین در عرصه های تمدن ساز بشری قلم فرسایی کنند. 

با پیروزی کامل انقلاب ملت ایران که حال آن محتوای گفتمانی اش بسیار برجسته و مورد توجه دانشمندان، حاکمان و رسانه های غربی شده، مسیر جدیدی برای تمدن سازی پیش پای مردم باز و هموار شد که نه تنها راهی باعظمت و هدفی بزرگ را همراه دارد بلکه خباثت و دشمنی غربی ها را وارد مرحله ای تازه کرده است؛ دشمنی های سخت افزاری و به ویژه نرم افزاری کانون های کثیف قدرت و ثروت، شیاطین مجسم عالم و پیروان زر و زور و تزویر با انقلاب اسلامی مجموعه ای بزرگ، بی همتا و رنگارنگ از دشمنی و عداوت غربی ها با انقلاب اسلامی رویکردی است تاریخی، هویتی و تمدنی که جای تامل و درنگ عمیق و بررسی و مطالعه دقیق دارد. چرا غربی ها در این سطح وسیع با انقلاب اسلامی دشمنی کرده و توطئه های زیادی علیه ملت ایران طراحی و اجرا می کنند؟

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]