چشم پزشک فاخر ایرانی موسس  بیمارستان  فارابی را بشناسیم
چشم پزشک فاخر ایرانی موسس  بیمارستان  فارابی را بشناسیم

آیین رونمایی از سردیس دکتر یزدیان، بنیان‌گذار جراحی انحراف چشم کودکان در مقابل بیمارستان فارابی برگزار شد.

آیین رونمایی از سردیس دکتر ضیاءالدین یزدیان امروز چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۱ مصادف با روز پزشک با حضور رئیس بیمارستان فارابی، شهردار منطقه یازده تهران و رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در میدان قزوین برگزار شد.

رضا صیادی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره دکتر ضیاءالدین یزدیان گفت: بیمارستان تخصصی چشم فارابی توسط دکتر یزدیان تأسیس شده است. ایشان بیشترین تعداد عمل جراحی انحراف چشم را در دنیا به خودشان اختصاص داده‌اند.

وی درباره آیین رونمایی از سردیس  دکتر ضیاءالدین یزدیان بیان کرد: روز پزشک بهانه خوبی بود برای آنکه از چهره‌های ماندگار پزشکی کشور مانند دکتر یزدیان که بنیان‌گذار جراحی انحراف چشم کودکان هستند، یاد کنیم. در حال حاضر بخش چشم کودکان فارابی هم که روزانه مشکلات چشمی هزاران کودک را برطرف می‌کنند به همت دکتر یزدیان راه اندازی شده است. 

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: دکتر یزدیان یکی از مفاخر پزشکی ایران بود که ناشناخته ماند. ما معتقد هستیم که هنرهای حجمی باید به معرفی چهره‌هایی که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند کمک کنند. در این چند روز گذشته که خبر رونمایی از سردیس دکتر یزدیان در رسانه‌ها منتشر شده، بسیاری از مردم سؤال می‌پرسند که دکتر یزدیان چه کسی است؟

وی در ادامه افزود: ساخت‌ سردیس‌ها و نصب در شهر بهانه خوبی است تا ما اشخاص خوب و مفید کشور را به مردم معرفی کنیم. مجسمه دکتر یزدیان هم در مقابل بیمارستان فارابی به منظور معرفی بیشتر ایشان به مردم به مناسب روز پزشک نصب شد. انشاالله بماند به یادگار …

صیادی افزود: ما برای روز پزشک یک پویشی را با شعار « پزشکان عزیز ما حال‌مان با شما خوب است» راه‌اندازی کرده‌ایم و بیلبورد‌ها و بترها در سراسر شهر تهران خصوصاً در مقابل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به منظور قدردانی از پزشکان نصب شده است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]