رد ادعای متخصص استرالیایی در مورد اختراع بیت کوین
رد ادعای متخصص استرالیایی در مورد اختراع بیت کوین

قاضی دادگاه عالی لندن روز پنجشنبه حکم داد که ادعای یک متخصص کامپیوتر استرالیایی مبنی بر اینکه او بیت کوین را اختراع کرده است، صحت ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، کریگ رایت بارها گفته که او «ساتوشی ناکاموتو»، نام مستعار ابداع‌کننده رمز ارز بیت کوین، بوده و در سال ۲۰۰۸ مقاله اصلی ابداع شبکه بیت‌کوین را نوشته است.
اتحادیه حق ثبت اختراعات باز رمز ارز (COPA) آقای رایت را به دادگاه کشانده بود تا از شکایت او از توسعه‌دهندگان بیت کوین جلوگیری کند.
قاضی جیمز ملور با بیان این که شواهد ساتوشی نبودن آقای کرگ «قاطعانه» بوده، در حکم خود آورده است: «دکتر رایت نویسنده ‘مقاله سفید’ بیت کوین نیست. دکتر رایت فردی نیست که در دوره ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ نام مستعار ساتوشی ناکاموتو را انتخاب کرده یا تحت این نام فعالیت کرده باشد.»
سخنگوی اتحادیه حق ثبت اختراعات باز رمزارز در بیانیه‌ای گفت: «برای بیش از ۸ سال، دکتر رایت و حامیان مالی‌اش در مورد هویت او به عنوان ساتوشی ناکاموتو دروغ گفته و از این کذب‌پراکنی برای قلدری و ارعاب توسعه‌دهندگان در انجمن بیت‌کوین استفاده کرده‌اند.»
وکلای این اتحادیه آقای رایت را به «دروغ‌های وقیحانه» و «جعل سند» متهم کرده و گفته‌اند وی در «کوششی مضحک» برای اثبات ادعاهای خود، با استفاده از «چت‌ جی‌پی‌تی» مدارک ساختگی درست کرده است.
سخنگوی آقای رایت در واکنش به حکم دادگاه گفت که او «در حال حاضر آماده صحبت با کسی نیست.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]