ماجرای هجوم مارها به استان گیلان چیست؟
ماجرای هجوم مارها به استان گیلان چیست؟

انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر رویت مارهای بسیار در حاشیه استخر لاهیجان موجب نگرانی شد و رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در این خصوص اعلام کرد: ماری در حاشیه محل گفته شده رویت نشده است.

علی امیری روز سه شنبه افزود: در پی انتشار خبری مبنی بر مشاهده مار در حاشیه استخر لاهیجان، در راستای رفع نگرانی شهروندان، طی چند مرحله پایش انجام شد؛ اما ماری در این محدوده دیده نشد.
وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل بهار و گرم شدن هوا، امکان حضور دوزیستان در باغ‌ها و بوستان‌ها وجود دارد که امری کاملا طبیعی است.
تیرماه سال گذشته نیز وجود ماری غول آسا در شفت واقع در غرب گیلان نیز خبرساز شده بود که رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از پایش‌های مکرر اعلام کرد: این موضوع صحت ندارد.
گیلان بدلیل وجود منابع غذایی زیستگاهی مطلوب برای مارهای آبی از جمله “چلیپر” یا Natrix tessellata است؛ این گونه از مارها آبی و کاملا غیرسمی می باشند و خطری برای شهروندان ندارند. مار آبی چلیپر گونه بومی است که با وجود پناه، غذا و امنیت (نداشتن شکارچی طبیعی ) و شرایط مناسب زادآوری در محدوده استخرها، تالاب‌ها، اسکله و شالیزارها تراکم جمعیتی آنها در این منطقه زیاد شده و با توجه به اینکه این گونه، شناگر خوبی در آب است به راحتی در محدوده منابع آبی افزایش می یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]