وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری با اولویت فرودگاه‌های مرزی ظرف ۱۰ روز آینده
وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری با اولویت فرودگاه‌های مرزی ظرف ۱۰ روز آینده

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها، از وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری با اولویت فرودگاه‌های مرزی ظرف ۱۰ روز آینده، مدیریت تأخیرهای پروازی و به روز رسانی آمارها و اطلاعات و فضاسازی معنوی اربعین در فرودگاه‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی رضا نخجوانی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آخرین روز نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور گفت: پس از استماع نظرات مدیران مرتبط جمع بندی و ماحصل همایش اعلام می‌شود.

نخجوانی اظهار کرد: بر اساس تجربیات سال گذشته و وضعیت فعلی فرودگاه‌های مرتبط با موضوع اربعین در اولویت هستند.

وی افزود: در حوزه دستگاه های کمک ناوبری و بازرسی موضوعات مختلفی مطرح است که مستلزم توجه و نظارت مضاعف است.

از آنجا که پلیس عراق در خصوص برخی داروها حساسیت بالایی دارد، مطلوب است با تکمیل دستگاه‌های کمک بازرسی تسهیل و پیشگیری از مشکلات احتمالی صورت بگیرد.

همچنین در پروازهای اربعین اقدامات ضد امنیتی و تروریستی باید مد نظر دستگاه‌های مرتبط قرارگیرد.

نخجوانی تشریح کرد: ایمنی بخشی به پارکینگ‌های خودرویی به ویژه در فرودگاه‌های مرزی اهمیت دارد و بایستی ظرفیت پارکینگ‌ها پیش بینی شود که با فراهم نمودن فضای جایگزین این موضوع مدیریت شود و در این راستا امنیت بخشی و پیشگیری از سرقت نیز مورد توجه واقع شود.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: دستور العمل‌های مدیریت هوانوردی در راستای نظم و انضباط حاکم بر موضوعات مراقبت پرواز، همانند پروازهای حج به پروازهای اربعین تسری داده شود.

وی با اشاره به وارسی دستگاه های کمک ناوبری با اولویت فرودگاه‌های مرزی ظرف ۱۰ روز آینده، گفت:مدیریت تأخیرهای پروازی و جلوگیری از فروش بلیت های غیرقانونی از دیگر موارد پیش روست و حجم بالای زائران و فعالیت ها وظایف متنوعی می طلبد که مستلزم همکاری های منسجم و هماهنگ با دستگاه های ذیربط است.

نخجوانی ادامه داد: خدمات اقامتی و اسکان موقت با هماهنگی نیروهای انتظامی پیش‌بینی شود.

از سوی دیگر تکمیل نرم افزارهای اطلاعات پرواز برای اطلاع رسانی به‌هنگام به مسافران و تعبیه مانیتورهای پروازی برای اطلاع رسانی تأخیر های احتمالی که از ورود زودهنگام زائر به ترمینال ها جلوگیری می کند، ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: فضای داخل ترمینال‌ها با ویژه برنامه های فرهنگی مرتبط با اربعین، معنوی باشد و فضاسازی و کلیه اقدامات مربوط به موضوع اربعین و انتقال اهمیت آن به زائران و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات در صنعت هوایی ملموس باشد چرا که اربعین بزرگترین رزمایش جهان تشیع است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خاتمه به روز رسانی آمارها و اطلاعات ارسال به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار مطرح کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]