پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان-صفری،مدیرکل راه‌آهن شمالغرب،به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار،به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از پروره‌های مهم راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند،ابراز کرد: مطالبات پیمانکار یکی از دلایل کندی تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن است.

مدیرکل راه آهن شمالغرب گفت: مطالبات پیمانکاران ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و در سفر مقامات دولتی و معاون رئیس جمهور مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد.

صفری وجود معارض در تاکستان از مسیر دوخطه کردن راه‌آهن را از چالش‌های مهم در تکمیل این پروژه یاد کرد و بیان داشت: این موضوع از طریق مقامات بالادستی و استاندار قزوین پیگیری می‌شود و چنانچه اعتبارات به موقع تخصیص یابد این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از خط دوم مسیر زنجان – قزوین مزایای بسیاری دارد و با این کار حجم جابه‌جایی بار و مسافر افزایش می‌یابد و زمان سیر قطار به تهران ۶۰ دقیقه کوتاه‌تر می‌شود و هدف کلان کشور تسهیل سفر از تبریز به مشهد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]