آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به ارمنستان
آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به ارمنستان

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی- مهندسی به کشور ارمنستان از برنامه دو کشور برای تقویت سطح تجارت، توسعه ترانزیت و حذف مقررات دست و پاگیر موجود، خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که امروز (یکم آبان ماه) به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران به کشور ارمنستان سفر کرده است در مورد اهداف سفر خود به ارمنستان با اشاره به اینکه دو کشور مرز مشترک با یکدیگر دارند که مزیتی برای هر دو محسوب می‌شود، گفت: در سفر امروز به ارمنستان مذاکراتی با مقامات سیاسی و اقتصادی را در دو محور پایه ریزی کرده‌ایم.

توسعه ترانزیت با حذف مقررات دست و پاگیر موجود در راه توسعه تجارت دو کشور
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بیان بخشی از محورهای مذاکرات دو کشور ایران و ارمنستان توضیح داد: محور نخست مذاکرات با مقامات کشور ارمنستان، توسعه روابط اقتصادی و حذف مقررات دست و پاگیر بین توسعه تجارت دو کشور است. همچنین توسعه ترانزیت از دیگر اهدافی است که در این سفر دنبال می‌کنیم، زیرا توسعه ترانزیتی یکی از زیربناهای اصلی توسعه روابط اقتصادی است.

سطح تجارت ایران و ارمنستان تقویت می‌شود
بذرپاش با یادآوری اینکه ایران و ارمنستان دارای مرز مشترک با یکدیگر هستند، افزود: با کشور ارمنستان مرز مشترک داریم و از گذشته تجارت بین دو کشور برقرار بوده است. در تلاش هستیم تا سطح تجارت بین دو کشور ایران و ارمنستان را به سطح قابل قبولی برگردانیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم محور دوم اهداف سفر خود به ارمنستان را صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور ارمنستان برشمرد و تصریح کرد: بازار خوبی در کشور ارمنستان برای شرکت‌های ایرانی در موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]