تکمیل ساخت ۳ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال
تکمیل ساخت ۳ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال

معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی گفت: احداث ۵۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور در دست اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ساخت سه هزار کیلومتر آن محقق شود.

به گزارش بازار، خداداد مقبلی با اشاره به بهره‌برداری از چهلمین نمازخانه بین راهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور، تأکید کرد: احداث ۳۰ باب نمازخانه بین راهی دیگر در دستور کار قرار دارد و ساخت ۱۵ باب از این نمازخانه‌های بین راهی به ادارات راهداری استان‌ها ابلاغ شده است.
معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰۲۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی در کشور، عنوان کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ۴۷ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر افتتاح می‌شود.
مقبلی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۵۶۸‌ باب مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در کشور در حال انجام بوده و امید است بخشی از این واحدها طی امسال و تا سال آینده به بهره‌برداری برسند، همچنین مراحل استعلام ۱۰۸۰ باب مجتمع رفاهی دیگر در حال انجام بوده و پس از آن مجوز صدور اجرای کار به متقاضیان داده خواهد شد.
وی افزود: با توجه به آمار وقوع تصادفات به ویژه در محورهای مواصلاتی کویری و کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی در این مسیرها، تلاش است عمده متقاضیان احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی را به سمت مسیرهایی که فواصل بین شهرها زیاد است، سوق دهیم. معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، باید تا این مقطع زمانی ۱۴۵ هزار کیلومتر راه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار احداث می‌شد که از این مجموع، تاکنون قریب به ۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده و حدود ۲۷ هزار کیلومتر باقی مانده است.
مقبلی با اشاره به اینکه ۵۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست احداث است، ادامه داد: افق احداث راه‌های روستایی طی امسال ۲۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۲۶۰۰ کیلومتر آن احداث شده و با حل مشکل تأمین قیر، امید است تا سه هزار کیلومتر افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت نگهداری راه‌ها در کنار توجه به احداث راه‌های روستایی، گفت: عمر سرویس‌دهی راه‌های فرعی و روستایی در کشور بیش از ۳۵ سال است و با توجه به کمبود منابع اعتباری برای نگهداری راه‌ها طی سال‌های گذشته، یکی از مشکلات موجود در این زمینه، فرسودگی راه‌های فرعی و روستایی است.
معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به روکش آسفالت ۵۰۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی و اصلاح بخشی از نقاط پرحادثه طی سال گذشته، بیان کرد: روکش آسفالت ۶۰۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در افق کاری امسال سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داشته و طی بازه زمانی ۹ ماهه، روکش آسفالت ۵۰۰۰ کیلومتر انجام شده و امید است تا پایان سال مالی، این میزان به ۷۰۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]