تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل
تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل

اردبیل- شایقی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در سال مالی جاری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مهم و پیشران استان اختصاص یافته است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های پیشران اردبیل اظهار کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته و مابقی ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و مجتمع تالار شهر اردبیل اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: در پایان سال مالی گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با جذب صد درصدی را برای استان شاهد بودیم که بخشی از این منابع از محل سفر رییس جمهور بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تعهد سازمان برنامه و بودجه را در سفر اول رییس جمهور به استان اردبیل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بالاتر از این تعهد تاکنون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جذب پروژه‌های زیربنایی و عمرانی استان شده است.
شایقی مهمترین پروژه‌های استان را راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و افزود: سال مالی گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه آهن را به بیش از یک‌هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان ارتقا دادیم تا تخصیص منابع را به شکل مناسب شاهد باشیم.
وی ضرورت تکمیل باند دوم راه‌های استان از شمال تا جنوب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تونل حیران سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شده تا از شدت ترافیک در این مسیر کاسته شود.
شایقی تکمیل سدهای معیشتی، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تکمیل بیمارستان نجف‌زاده اردبیل و ولیعصر مشگین‌شهر را یادآور شد و اضافه کرد: مجموعه‌های فرهنگی به ویژه تالار شهر اردبیل مورد توجه و دقت نظر است تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری این مجتمع عظیم فرهنگی باشیم.
وی بیان کرد: در کنار اجرای این پروژه‌ها، تکمیل ساختمان دولت از دیگر اولویت‌ها است و برای تکمیل سدهای بزرگ استان با هدف آبرسانی به شهرها و روستاها توجهی جدی شده است.
شایقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های استان اختصاص یافته که عمده این مبلغ برای راه آهن و مابقی نیز برای طرح‌های توسعه بزرگراه‌ها، آبرسانی به شهرها و روستاها و تالار شهر اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: قرار است در مدت ۲ سال و با تخصیص ۲۹۷ میلیارد تومان، ۹۱ پروژه ملی در سطح استان اجرایی و عملیاتی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۴۸ میلیارد تومان از این منابع به استان تخصیص یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]