دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 36568
  • 24 اکتبر 2023 - 20:13
  • 133 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار خودرو از غول چینی میزبانی می کند / خودروی چینی با قیمت باور نکردنی متقاضیان را راضی می کند

بازار خودرو از غول چینی میزبانی می کند / خودروی چینی با قیمت باور نکردنی متقاضیان را راضی می کند
بازار خودرو از غول چینی میزبانی می کند / خودروی چینی با قیمت باور نکردنی متقاضیان را راضی می کند

اکو ایران : سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بار دیگر در دسترس متقاضیان قرار گرفت. متقاضیان می توانند از میان ۹ خودروی عرضه شده، دست به انتخاب بزنند. عرضه هونگچی H5 در این دور از فروش وارداتی ها از مسیر سامانه یکپارچه خودرو را می توان اتفاق ویژه این دور از فروش سامانه یکپارچه عنوان کرد.

به گزارش اکو ایران، بالاخره غول چینی در جاده منتهی به بازار خودرو آفتابی شد. شرکت BM Cars زیر مجموعه خودروسازی بهمن به دنبال این است تا در دور جدید ورود خودرو، محصولات برند چینی هونگچی را در دسترس متقاضیان قرار دهد.

حال که سامانه فروش محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز باردیگر امکان انتخاب خودروهای وارداتی را برای متقاضیان فراهم کرده است. هونگچی H5 یکی از خودروهایی است که در این دور از فروش محصولات وارداتی در تیررس متقاضیان قرار دارد.

سامانه یکپارچه خودرو علاوه بر این خودروی لوکس چینی، محصولات دیگر برندهای جهانی خودروساز شامل هیوندای توسان، تویوتا کرولا، جتا VS5، هیوندای اکسنت، بستیون T77، شاین مکس، چانگان CS55 پلاس و کیا سلتوس را پشت ویترین خود قرار داده است.

متقاضیان خودروهای وارداتی که در اسفند سال گذشته در اولین دور فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه شرکت کردند و از گردونه اسامی شان خارج شد می توانند از امروز (دوم آبان ۱۴۰۲) تا پنجم آبان امسال با مراجعه به سامانه یکپارچه نسبت انتخاب خودروی مورد نظر خود از میان ۹ خودروی در دسترس اقدام کنند.

همانند دور اول فروش خودروهای وارداتی قیمت خودروهاب عرضه شده به صورت علی الحساب است و بعد از نهایی شدن، قیمت ها به متقاضیان اعلام خواهد شد.

هونگچی در میان خودروهای عرضه شده بالاترین قیمت علی الحساب را به خود اختصاص داده است. این غول سدان چینی، با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در دسترس علاقمندان خودروهای وارداتی در این دور از فروش قرار دارد. شاین مکس محصول دانگ فنگ که ایران خودرویی ها واردات آن را در دستورکار دارند و همچنین چانگان CS55 که توسط سایپایی ها وارد می شود عنوان ارزان ترین خودروها را در این دور از فروش یدک می کشند. قیمت علی الحساب شاین مکس و چانگان CS55 یک میلیارد تومان اعلام شده است. بعد از هونگچی H5، کیا سلتوس با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پشت سر هونگچی در سامانه حرکت می کند. هیوندای توسان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون نیز رتبه سوم قیمتی را در میان خودروهای عرضه شده در این دور از فروش سامانه یکپارچه به خود اختصاص داده است. تویوتا کرولا با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، جتا VS5 با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، بستیون T77 نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار دارند. هیوندای اکسنت نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در رتبه ششم جای دارد.

اما هونگچی H5 چه امکاناتی دارد؟ این خودروی چینی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. بررسی ها نشان می دهد هونگچی H5 براساس پلتفرم نسل سوم مزدا ۶ ساخته شده است بنابراین این خودرو را باید حاصل سرمایه‌گذاری مشترک مزدا و فاو در چین دانست. فاو مالک برند هونگچی است.

اما مدل ۲۰۲۲ هونگچی H5 با چهره‌ای تهاجمی عرضه شده است. چراغ‌های جلو و جلوپنجره آبشاری هماهنگ بوده و چهره‌ای لوکس ایجاد کرده‌اند. طراحی قسمت عقب کاملاً مطابق با جلوی هونگچی H5 جدید بوده و از چراغ‌های متصل و بروز استفاده می‌شود. همچنین در این قسمت از اسپویلر یکپارچه برروی در صندوق عقب و لوله اگزوزهای کرومی استفاده شده است.

کابین تلفیقی از محیط اسپرت و فناوری‌های جدید است. فرمان سه پرده بوده و یک صفحه کیلومتر LCD پیش روی راننده قرار دارد. صفحه نمایش مرکزی به ابعاد ۱۲٫۴ اینچ و به شکل عمودی و مشابه با محصولات تسلا در مرکز داشبورد قرار دارد. با این حال تعداد دکمه‌های روی فرمان، بیشتر از محصولات کمپانی تسلا است.

هونگچی H5 مدل ۲۰۲۲ به سیستم هونگچی ژیلیان ۳ (Hongqi Zhilian) مجهز شده و تمام امکانات امنیتی جدید را در اختیار دارد. سیستم یادشده شامل کروز کنترل پیشرفته SABB، پارگینگ خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل عملکرد خودرو از راه دور و… است. رانندگان می‌توانند سیستم تهویۀ مطبوع را از راه دور روشن کرده و از طریق اپلیکیشن موبایل سایر عملکردهای هونگچی H5 را کنترل کنند.

مدل ۲۰۲۲ هونگچی H5 در سه نسخۀ ۲ لیتری توربو، ۱٫۵ لیتری توربو و هیبریدی عرضه می‌شود. به نظر می رسد بهمن موتوری ها عرضه نسخه هیبریدی را از دستورکار خارج کرده باشند.

پیش بینی می شود این خودروی لوکس چینی بتواند رضایت مصرف کنندگان ایرانی را که نسبت به خودروی چینی دید مثبتی ندارند را جلب کند. البته با توجه به قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومانی به احتمال زیاد صف طولانی برای در اختیار گرفتن این خودروی چینی تشکیل نشود. قیمت اعلامی برای محصول چینی با توجه به علی الحساب بودن آن، برای مصرف کنندگان چندان باور کردنی به نظر نمی رسد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.