دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18140
  • 20 آگوست 2023 - 3:11
  • 159 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلا روند نزولی را از سر خواهد گرفت

طلا روند نزولی را از سر خواهد گرفت
طلا روند نزولی را از سر خواهد گرفت

اکوایران:آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت به طور قابل توجهی نسبت به طلا در کوتاه مدت پیش‌بینی نزولی دارند، در حالی که احساسات تقریباً در بین سرمایه‌گذاران خرد متعادل است.

به گزارش اکوایران، افزایش بازده اوراق قرضه در حالی که به نظر می‌رسد فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ‌های تهاجمی خود را حفظ کند، فضای چالش‌برانگیزی را برای قیمت طلا ایجاد کرده است و احساسات مختلط در بازار به این زودی‌ها نشان‌دهنده افزایش قابل توجه قیمت‌ها نیست.

به گفته تحلیل‌گران، افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا که روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در ۱۵ سال اخیر رسید، همچنان یک باد مخالف مهم برای طلا باقی مانده است. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که افزایش هزینه‌های فرصت طلا همچنین مانع از جذب جریان‌های امن برای طلا می‌شود، زیرا کندی اقتصاد چین باعث ترس سرمایه‌گذاران می‌شود.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «بازده در سطحی است که از سیاست‌های پولی فدرال رزرو حمایت می‌کند و این یک محیط سخت و فرسایشی برای طلا است. زمانی خواهد رسید که طلا دوباره جذاب شود، اما اکنون آن زمان نیست.»

علیرغم نبرد سخت، مویا گفت که در مورد طلا برای هفته آینده بی طرف است زیرا بازده اوراق قرضه ممکن است به اوج خود نزدیک شود. او اضافه کرد که به نظر می‌رسد شتاب فروش طلا در حال کاهش است.

او گفت: «برای اینکه فشار فروش طلا باقی بماند، بازده اوراق قرضه جهانی ممکن است نیاز به افزایش بیشتر داشته باشد.»

با این حال، اکثر تحلیلگران معتقدند کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت محتمل‌تر است. انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که جروم پاول، فدرال رزرو، که هفته آینده در نشست سالانه بانک مرکزی جکسون هول سخنرانی می‌کرد، موضع افزایشی خود را حفظ کند و نرخ سیگنال برای مدت طولانی تری بالاتر باقی بماند.

«بازارها اکنون در یک دوره طولانی از افزایش نرخ بهره به سر می‌برند و این خبر بدی برای فلز گران‌بها است. ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades گفت: در این زمینه، قیمت طلا احتمالاً تحت فشار باقی خواهد ماند و سطح حمایت قابل توجه بعدی در ۱۸۷۵ دلار خواهد بود.»

این هفته، ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر یا ۶۳ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند. در همان زمان، دو تحلیل‌گر، معادل ۱۳ درصد، برای هفته آینده صعودی بودند و چهار تحلیلگر، معادل ۲۵ درصد، بی‌طرف بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین ۹۴۱ رای داده شده است. از این تعداد، ۴۱۵ نفر یا ۴۴ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۳۸۶ نفر دیگر یا ۴۱ درصد گفتند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که ۱۴۰ رأی دهنده یا ۱۵ درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.