شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 49079
  • 12 دسامبر 2023 - 20:12
  • 76 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای وارداتی از این زمان ورودشان ممنوع می‌شود

خودروهای وارداتی از این زمان ورودشان ممنوع می‌شود
خودروهای وارداتی از این زمان ورودشان ممنوع می‌شود

اکو ایران : وزیر صمت واردات را به عنوان راهکاری برای مقابله با کمبود خودرو در بازار مفید دانست. اما قرار نیست واردات محصولات برندهای جهانی خودروساز همیشگی نیست.

به گزارش اکو ایران، وزیر صمت، واردات خودرو به کشور را زمان بر طرف شدن ناترازی بازار مناسب دانست. با توجه به ایده عباس علی آبادی به نظر می رسد در ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز تا زمانی باز خواهند ماند که بازار با ناترازی میان عرضه و تقاضا مواجه باشد. بنابراین هر زمان این ناترازی بر طرف شود، احتمال اینکه سیاست گذار تصمیم بگیرد روند ورود خودرو به کشور را متوقف کند وجود دارد.

البته وزیر صمت در ادامه به بررسی ناترازی های بازار پرداخت و گفت بازار خودرو با ناترازی های متنوعی روبرو است از جمله ناترازی در رنگ، مدل و همچنین در حوزه تکنولوژی هم با ناترازی مواجه هستیم. البته فراموش نکنیم بازار خودرو طی سال هایی که میزبان دوباره تحریم های زنجیره خودروسازی بود بیش از هر ناترازی از ناترازی در تیراژ عرضه رنج می برد این در حالی بود که صف تقاضا برای در در اختیار گرفتن خودرو طویل تر می شد.

بنابراین هر زمان ناترازی هایی که مدنظر وزارت صمت است برطرف شود آغاز ممنوعیت واردات خودرو دور از ذهن نخواهد بود.

بررسی سبد محصولاتی شرکت های خودروساز از یک سو و همچنین رصد بازار خودرو نشان می دهد تنها مسیری که می تواند بعد از حل ناترازی تیراژ عرضه و بالانس شدن عرضه و تقاضا همانند چوبی لای در ورود خودرو به کشور قرار گیرد و اجازه ندهد در واردات به روی محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز بسته شود، ناترازی در ورود تکنولوژی است.

سیاست گذار خودرویی در دور جدید به دنبال این است تا به هر نحو ممکن بازار خودرو را به سمت برقی شدن سوق دهد. از آنجایی که هنوز شرکت های خودروساز امکان اضافه کردن محصولات برقی را به سبد محصولاتی خود ندارند تنها به تولید و عرضه محصولاتی که با سوخت فسیلی کار می کنند را  دارند، واردات خودروهای برقی می تواند تنها مسیر برای عملیاتی کردن ایده وزیر صمت باشد.   

با توجه به اینکه تب مدیریت منابع ارزی کشور سیاست گذار کلان را گرفته است پیش بینی می شود چنانچه وضعیت بازار خودرو روی همین پاشنه آرامش بچرخد و تنها تقاضای واقعی در بازار حاضر باشد،کم­کم ایده باریک کردن جاده ورودی خودرو به کشور ذهن مدیران ارشد صمت را به خود مشغول کرده و آنها تمرکز خود را روی تسهیل در واردات محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز قرار دهند. زمان عملیاتی شدن این ایده را می توان به عنوان زمان توقف تولید خودروهای برقی مدنظر قرار داد.       

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.