سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 28764
  • 26 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلیل افت ۸۷ درصدی قیمت بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۱؛ «خطای انگشت تپل»

دلیل افت ۸۷ درصدی قیمت بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۱؛ «خطای انگشت تپل»
دلیل افت ۸۷ درصدی قیمت بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۱؛ «خطای انگشت تپل»

اکوایران: به تازگی دلیل افت ۸۷ درصدی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ مشخص شده است. معامله‌گران بیت‌کوین نیز این روزها نسبت به افزایش شاخص دلار آمریکا و تأثیر آن بر قیمت بیت‌کوین نگران شده‌اند.

به گزارش اکوایران، شاخص دلار آمریکا در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسید. این اتفاق، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشت چراکه افزایش تقاضا برای دلار آمریکا می‌تواند چالش‌هایی برای بیت‌کوین و سایر رمزارزها به وجود آورد؛ اگرچه این نگرانی‌ها لزوما به یکدیگر مرتبط نیستند.

به نوشته «کوین دسک»، تحلیل‌گران می‌گویند‌ هر افزایشی در شاخص دلار به معنای اعتماد بالاتر به سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا نیست. به طور مثال،‌ شاخص دلار در ماه سپتامبر با وجود نگرانی‌ها از تورم و کاهش رشد اقتصادی آمریکا، با افزایش همراه شد.

اگر سرمایه‌گذاران نسبت به توانایی بانک مرکزی آمریکا در کاهش تورم بدون ایجاد زیان اقتصادی قابل توجه اعتماد نداشته باشند، ارتباط مستقیمی میان رشد شاخص دلار آمریکا و کاهش تقاضا برای بیت‌کوین وجود نخواهد داشت. اما خرید دارایی‌های دارای ریسک در شرایط یادشده، جذابیت کمتری دارد. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌دانند که نگهداری پول نقد نیز نمی‌تواند تضمینی برای ثبات قدرت خرید آن‌ها باشد.

مشخص شدن دلیل افت شدید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱

یک مهندس سابق شرکت «تحقیقات آلامدا» (Alameda Research) – شرکتی که در زمینه مبادلات رمزارز فعالیت داشت – مدعی شده کاهش ۸۷ درصدی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به دلیل «خطای انگشت تپل» و «استفاده اشتباه از اعشار» در مبادلات انجام‌شده در این شرکت رخ داده است. خطای انگشت تپل به فشردن اشتباه صفحه کلید یا حرکت اشتباه ماوس در بازارهای مالی گفته می‌شود که نتیجه آن، تغییر قابل توجه سفارش خرید یا فروش است.

در ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱، یک معامله‌گر در شرکت تحقیقات آلامدا اقدام به فروش بیت‌کوین کرد،‌ اما اشتباه او در وارد کردن ارقام باعث شد قیمت این رمزارز به شکل ناگهانی و طی تنها یک دقیقه از ۶۵ هزار دلار به ۸ هزار دلار کاهش پیدا کند.

اگرچه معامله‌گران بیت‌کوین توانستند قیمت این رمزارز را بازیابی کنند، اما این اشتباه خسارت خود را وارد کرده بود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‎کوین در روز سه‌شنبه (۴ مهر) از ۲۶ هزار دلار و ۲۲۷ سنت تا ۲۶ هزار دلار و ۳۹۶ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۱۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰ میلیارد و ۲۶ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳٫۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۵۸۶ تا ۱۵۹۷ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۱۳ دلار بیشتر شده است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳٫۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه 30 آوریل 2024

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه

اکوایران: شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش ۱۵ دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سکه‌بازان امروز از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟ 30 آوریل 2024

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت/ صندوق‌های طلا سبزپوش شدند/ حباب سکه به ۸ میلیون رسید/ اعتصاب بنکدارهای طلا به سومین روز رسید/ تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟ 30 آوریل 2024

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

در پشت خط دوشنبه افزایش قیمت دلار هرات ادامه دار شد و مرز کانال ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین در پشت خط خبر گشایش ارزی به بازار رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.