حقوق فروردین بازنشستگان واریز شد/وام جدید ۳۰ میلیونی در انتظار ثبت نام
حقوق فروردین بازنشستگان واریز شد/وام جدید ۳۰ میلیونی در انتظار ثبت نام

در حالی که بسیاری از بازنشستگان منتظر دریافت وام جدید ۳۰ میلیونی هستند هنوز سامانه ثبت نام این وام باز نشده است.

به گزارش نبض بازار،پس از گذشت حدود یک ماه از سال جدید سرانجام واریز حقوق فروردین ماه بازنشستگان به پایان رسید.امروز ۲۹ فروردین حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که توسط بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، صادرات و کشاورزی واریز آن ها انجام می‌شود واریز خواهد شد.با این واریزی پرونده پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان بسته خواهد شد.
اما در کنار این خبر موضوع دیگری نیز ذهن بسیاری از بازنشستگان را به خود مشغول کرده است وام جدید ۳۰ میلیونی، سازمان تامین اجتماعی در اواخر سال گذشته اعلام کرد که مبلغ وام ضروری بازنشستگان را به ۳۰ میلیون تومان افزایش داده است.این خبر امید تازه‌ای را در دل بازنشستگان زنده کرد، اما هنوز از زمان دقیق آغاز ثبت نام و نحوه دریافت این وام خبری منتشر نشده است.

بسیاری از بازنشستگان که در ماه‌های پایانی سال گذشته با کمبود نقدینگی مواجه بودند منتظر دریافت این وام هستند تا بتوانند بخشی از نیاز‌های خود را برطرف کنند. با وجود اینکه سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که سامانه ثبت نام این وام به زودی بازگشایی خواهد شد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
این تاخیر در بازگشایی سامانه ثبت نام نگرانی‌هایی را در بین بازنشستگان ایجاد کرده است. برخی از آن‌ها نگران هستند که شاید شرایط دریافت این وام سخت‌تر از گذشته باشد و یا اینکه سهمیه‌ای برای آن در نظر گرفته شده باشد و همه متقاضیان نتوانند آن را دریافت کنند.به هر حال بازنشستگان همچنان منتظر هستند تا هر چه سریعتر سامانه ثبت نام وام جدید بازگشایی شود و آن‌ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
راهکارها:
سازمان تامین اجتماعی باید در اسرع وقت نسبت به بازگشایی سامانه ثبت نام وام جدید بازنشستگان اقدام کند.
اطلاعات دقیق مربوط به شرایط و نحوه دریافت این وام باید به طور شفاف به اطلاع بازنشستگان برسد.
در صورت وجود سهمیه برای دریافت وام، باید اولویت با بازنشستگان نیازمندتر باشد.
امیدواریم با پیگیری مسئولان ذیربط، وام جدید ۳۰ میلیونی هر چه سریعتر به دست بازنشستگان برسد و آن‌ها بتوانند از این تسهیلات برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.
منبع: ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]