وزیر خارجه لیبی به انگلیس فرار کرد!
وزیر خارجه لیبی به انگلیس فرار کرد!

مشاور وزیر خارجه لیبی اخبار فرار وزیر خارجه به کشور ترکیه درپی افشای دیدار او با همتای صهیونیستی‌اش در ایتالیا را تایید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: پس از هیاهویی که با افشای جزئیات دیدار الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل با نجلا المنقوش وزیر امور خارجه لیبی در رم شکل گرفت، المنقوش به ترکیه فرار کرد.

«سالمین اسعد»، مشاور نجلا المنقوش با تایید این خبر به این روزنامه گفت که وزیر خارجه لیبی به دلیل «نگرانی نسبت به جانش» به ترکیه رفته است.

وی گفت: مردم عصبانی هستند و به نشانه اعتراض پرچم‌ها را آتش زدند.

در همین حال، پایگاه خبری «الوسط» لیبی به نقل از یک منبع گزارش داد که وزیر امور خارجه دولت وحدت ملی این کشور ترکیه را به مقصد لندن ترک کرده است.

افشای دیدار الی کوهن و نجلا المنقوش، باعث اعتراضات گسترده در لیبی شده است؛ به طوری که یکشنبه شب برخی از مناطق این کشور شاهد تظاهرات بود.

ملت لیبی یکشنبه شب پس از بیانیه وزارت خارجه رژیم اشغاگر مبنی بر دیدار کوهن و المنقوش در ایتالیا، تظاهرات کرده و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

پس از اعتراضات گسترده مردم لیبی، دولت لیبی به ریاست الدبیبه، نجلا المنقوش را از سمتش برکنار کرد.

مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز از فاش شدن دیدار الی کوهن و المنقوش انتقاد و اعلام کردند: «کشورهایی که روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارند، نگران برگزاری دیدارهای محرمانه هستند و طرف اسرائیلی ثابت کرد که نمی‌داند چگونه باید محرمانه بودن دیدارها را حفظ کند. تماس‌های محرمانه زیادی با کشورهایی که روابطی با آنها نداریم با هدف برقراری روابط دیپلماتیک وجود دارد. به محض اینکه اعتبار طرف اسرائیلی کاهش یابد احتمال برقراری این روابط با کشورهای دیگر در آینده از بین می‌رود. الی کوهن می‌خواهد کشورهای بیشتری به دامنه صلح بپیوندند؛ اما کاری که او کرد در واقع از بین بردن هرگونه احتمالی در این زمینه بود».

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]