سازمان ملل: تلاش بر روی جلوگیری از ورود عراق به درگیری جدید باشد
سازمان ملل: تلاش بر روی جلوگیری از ورود عراق به درگیری جدید باشد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق تاکید کرد: به جای نمایش قدرت، تمام تلاش‌ها باید برجلوگیری از ورود عراق به یک درگیری گسترده‌تر متمرکز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره عراق افزود: خویشتنداری از سوی همسایگان عراق و سایر کشورها حیاتی است. ارسال پیام از طریق حمله تنها به افزایش تنش‌ها، کشتن یا زخمی کردن مردم و تخریب اموال کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: نمونه بارز آن حمله در ۲۸ ژانویه بود که در آن سربازان آمریکایی کشته و زخمی شدند. این با حملات تلافی جویانه در ۲ فوریه که منجر به تلفات نیز شد، دوباره مشاهده شد.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق تاکید کرد: به جای نمایش قدرت، تمام تلاش‌ها باید برجلوگیری از ورود عراق به یک درگیری گسترده‌تر متمرکز شود. در همین چارچوب است که بسیاری از حمله موشکی ایران به اربیل در چند هفته پیش که باعث کشته شدن غیرنظامیان شد، ابراز شوک کردند.
او ادعا کرد : بر اساس اتهاماتی که دولت عراق قویاً رد کرده است، این اقدامات به شدت با تلاش‌های زیادی که در مورد توافقنامه امنیتی عراق و ایران انجام شده بود، در تضاد بود.
نماینده سازمان ملل به تلاش های دولت عراق برای جلوگیری از سرریز شدن خشونت ها و درگیری های غزه به این کشور اشاره کرد و گفت که حملات گروه های مسلح همچنان عراق را تهدید می کند.
پلاسخارت تاکید کرد: من ناگزیر هستم که درخواست خود را از همه طرف ها برای به کارگیری حداکثر خویشتنداری تکرار کنم. با توجه به اینکه عراق در مجموعه پیچیده ای از چالش ها قرار دارد، توقف همه حملات از اهمیت بالایی برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ و ۵ فوریه ۲۰۲۴ نیز درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه نشستی برگزار کرد و معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هزینه های انسانی و اقتصادی بالای درگیری های منطقه ای هشدار داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، نشست شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان تهدید صلح و امنیت بین الملل درباره حملات آمریکا به سوریه و عراق به ریاست کشور گویان برگزار شد که رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (فوریه) است.
خانم  «رزماری دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی  در این نشست  گفت که درخواست دبیرکل سازمان ملل را مبنی بر عقب نشینی همه طرف ها از رفتن به لبه پرتگاه تکرار می کند و تصریح کرد که همه باید هزینه انسانی و اقتصادی غیرقابل تحمل یک درگیری منطقه ای بالقوه را در نظر بگیرند.
او گفت: من بار دیگر بر درخواست برای آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه تاکید می‌کنم.
دی کارلو تصریح کرد: من از شورای امنیت می‌خواهم به تعامل فعال همه طرف‌های ذینفع برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌هایی که صلح و امنیت منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، ادامه دهد.
معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: تنش هایی که چندین کشور در خاورمیانه را فراگرفته، همچنان در حال افزایش است.
او با مروری بر تحولات و درگیری ها در منطقه خاورمیانه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون گفت: دبیرکل سازمان ملل از زمان حملات هولناک حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و حملات ویرانگر اسرائیل در غزه، بارها در مورد خطرات تشدید بیشتر و اشتباه محاسباتی در منطقه هشدار داده است.
دی کارلو ادامه داد: خاورمیانه همچنان بی ثبات است. ثبات بلندمدت منطقه ای مستلزم اجرای یک نقشه راه سیاسی روشن در هر یک از این شرایط است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]