۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند
۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

همزمان با روز جهانی بهداشت، نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه در بخش بهداشت نیاز دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمشید تنولی سرپرست دفتر سازمان جهانی بهداشت این موضوع را در پیامی به‌ مناسبت «روز جهانی بهداشت» در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرده است.
سرپرست دفتر سازمان جهانی بهداشت گفته است دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت در افغانستان همچنان یک مساله‌ مبرم و فوری است.
وی با اشاره به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران گفت: هجوم این مهاجران سیستم بهداشتی شکننده‌ افغانستان را بیش از گذشته تحت فشار قرار داده و نیاز به سیستم بهداشتی «مقاوم و پاسخ‌گو» را پررنگ‌تر کرده است.
تنولی افزود: سازمان جهانی بهداشت و همکاران وی به حمایت خود از سیستم بهداشتی افغانستان ادامه خواهند داد تا از دسترسی همگانی و برابر به خدمات بهداشتی اطمینان حاصل شود.
وی افزود: این مسوولیت جمعی ما است که اکنون برای حمایت از مردم افغانستان و به رسمیت‌شناختن بهداشت به‌عنوان یک حق بشری اقدام کنیم.
سازمان جهانی بهداشت شعار روز جهانی بهداشت سال جاری میلادی را «بهداشت من، حق من» عنوان کرده که بر دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی تاکید می‌کند.
     

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]