خرید طلای آب شده از داریک
خرید طلای آب شده از داریک

خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا ، همواره یکی از گزینه های افراد جامعه برای سرمایه گذاری در ایران بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، هدف اصلی و عمده افراد جامعه از اینکار، علاوه بر سرمایه گذاری و امید به افزایش قیمت، حفظ ارزش پول است چرا که با توجه به تورم بالا، بسیاری از افراد دغدغه حفظ ارزش پول خود را دارند.
در بین انواع طلا، خرید طلا آب شده از مزیت های بسیاری برخوردار است. بطور مثال:

عدم پرداخت اجرت ساخت
قیمت پایین تر نسبت به دیگر انواع طلا
امکان شخصی سازی طلا

البته که خرید طلا آب شده علاوه بر مزیت هایی که دارد، ریسک هایی نیز دارد. بطور مثال :

امکان تقلبی بودن طلا
امکان خاص نبودن طلا
عدم امکان خرید با مبالغ پایین
کمیاب بودن و پیچیدگی فرایند خرید
ریسک نگهداری فیزیکی طلا
پیچیدگی و سخت بودن فرایند فروش

در سال های اخیر با رشد بازار های مالی و همچنین بوجود آمدن بازار هایی جدید مانند بازار ارز های دیجیتال، سواد و دانش مالی افراد افزایش قابل توجهی پیدا کرده و استفاده از پلتفرم های معاملاتی( بورس، فارکس، ارز دیجیتال و …) در بین گروه های مختلفی از افراد جامعه گسترش پیدا کرد است.
اینجا بود که ایده ایجاد پلتفرم معاملاتی طلا daric بوجود آمد. به همین منظور بازار آنلاین طلا با نام تجاری داریک، در سال ۱۴۰۲ ایجاد و ثبت شد.

هدف سامانه معاملاتی طلا داریک چیست؟
هدف این سامانه یا پلتفرم تسهیل فرایند خرید و رفع مشکلات خرید طلا برای افراد است. همچین علاوه بر اهداف ذکر شده، این سامانه برای اولین بار امکان معامله آنلاین و قانونی طلا بصورت ۲۴ ساعته را نیز فراهم نموده است.
کاری تا پیش از این در اتاق های معاملاتی طلا بصورت غیر قانونی و کاملا سنتی صورت میپذیرفت. لذا در این سامانه کاربران امکان خرید و فروش آنلاین طلا را دارند. نکته مهم دیگر در سامانه داریک امکان فروش طلا است . امکانی که تا به امروز در پلتفرم های آنلاین دیگر وجود نداشت.
داریک گلد از چند بخش اصلی تشکیل شده است که به اختصار به توضیح برخی از آن ها می پردازیم.
 ثبت نام در داریک – احراز هویت داریک – واریز و برداشت – خرید و فروش طلا در داریک
 

ثبت نام و احراز هویت در سامانه ی معاملاتی طلا داریک چگونه است؟
ثبت ‌نام در داریک به راحتی از طریق ثبت شماره موبایل یا ایمیل و وارد کردن یک رمز ورود انجام می‌شود. احراز هویت در داریک از دو بخش احراز هویت مقدماتی و احراز هویت پیشرفته تشکیل شده است.
پس از ثبت ‌نام اولیه و ورود به پنل کاربری هر کاربر وارد پروفایل کاربری خود شده و در بخش احراز هویت مقدماتی اطلاعات خواسته شده را تکمیل می‌کنید. اطلاعاتی شامل:
۱- کد ملی ۲- شماره تلفن ثابت ۳- تایید ایمیل و شماره ۴- ثبت حساب بانکی شامل شماره کارت عابر و شماره شبای حساب
پس از احراز هویت مقدماتی حالا می‌توانید احراز هویت پیشرفته را انجام دهید و اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید. اطلاعاتی شامل:
۱- تلفن ثابت ۲- آدرس ۳- کد پستی ۴- تعهدنامه ۵- تصویر کارت ملی ۶- تصویر یک سند یا اجاره نامه

واریز و برداشت در پلتفرم داریک چگونه انجام می شود؟
پس از ورود به پلتفرم معاملاتی داریک، وارد قسمت کیف پول‌ شوید و روی دکمه واریز تومان کلیک کنید. مبلغ مورد نظر را وارد کرده و سپس در قسمت انتخاب حساب بانکی، برای واریز تومان استفاده کنید.
پس از ورود به پلتفرم معاملاتی داریک، وارد قسمت کیف پول‌ شوید و روی دکمه برداشت تومن کلیک کنید. مبلغ مورد نظر را وارد کرده و بر روی دکمه ثبت درخواست برداشت کلیک کنید و پس از مشاهده تأییدیه برداشت، کد ارسال شده از طریق پیامک یا گوگل آتنتیکیتور را وارد کرده و بر روی گزینه برداشت کلیک کنید.
طبق سیکل‌های پایای شبکه بانکی به حساب واریز می‌شود. به زودی امکان تحویل حضوری شمش طلا به اندازه‌ی درخواست شما در پلتفرم داریک فراهم می‌شود …

خرید و فروش در داریک چگونه است؟
خرید و فروش طلا در سامانه ی داریک گلد از دوبخش معاملات آسان و معاملات پیشرفته تشکیل شده است.
در قسمت معامله آسان برای سریعتر بودن و سهولت معامله شما فقط مقدار پول مورد نظرتان را وارد می‌کنید و سامانه با قیمت در لحظه برای شما خرید میکند. یا شما حتی شما مقدار طلایی که مایل به فروشش هستید را وارد می‌کنید و سامانه با قیمت در لحظه آن را برایتان به فروش می‌رساند و تبدیل به تومان می‌کند. 
پس از ورود به پلتفرم جهت خرید یا فروش بر روی آن کلیک کرده و در قسمت خرید/فروش، موجودی شما نمایش داده می‌شود. حجم خرید/فروش و قیمت پیشنهادی را وارد کنید و بر روی گزینه خرید/فروش کلیک کنید تا سفارش شما با قیمت پیشنهادی ثبت شود.
در پلتفرم مبادلات طلای داریک، کاربران بصورت شخص به شخص (P2P) با یکدیگر معامله می‌کنند و داریک هیچگونه دخالتی در معاملات ندارد.
حداقل مبلغ معامله در داریک ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
کارمزد معاملات کاربران بصورت ثابت و به میزان ۰٫۵ درصد می‌باشد و کارمزد برداشت تومان، معادل ۱ درصد مبلغ برداشت تا سقف ۴,۰۰۰ تومان است.
برای مشاهده ی راهنمای استفاده از داریک اینجا کلیک کنید.
حال کمی به مبحث طلای آب شده می پردازیم.

طلای آب شده چیست؟
به طلایی که ذوب شده است , از ذوب‌ مصنوعات طلا، طلای دست دوم، طلای شکسته به دست می‌آید، طلای آب شده می‌گویند. دلیل اینکه اکثر سرمایه گذاران طلای آب شده را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند این است که اجرت و مالیات ندارد و برای پس انداز هم نیز گزینه ی مناسبی می باشد.
طلای آبشده چند عیار است و چه شکلی دارد؟
در بازار ایران اکثر عیار جواهرات و طلا ۱۸ یا ۷۵۰ می باشد. به همین دلیل خیلی منطقی است که عیار طلای آب شده هم ۱۸ باشد.در نظر داشته باشید که عدد عیار ۱۸ کمی گرد شده است. وزن و ابعاد طلای آب شده وابسته به محل ریگری آن می باشد . نماد و کد آزمایشگاه سازنده طلای آب شده روی شمش حک می‌شود و نام کارگاه ذوب در شمش طلای آب شده ثبت می‌شود. 
بسته به نوع تقاضای بازار، طلای آب شده  را در اشکال مکعب‌مستطیل و مفتول می سازند و به بازار عرضه می کنند. لازم به ذکر است که شکل مفتولی طلای ابشده در صنعت استفاده می شود و شکل شمش مکعب مستطیلی در  طلا فروشی ها عرضه می شود.
مزایای خرید طلای آب شده چیست؟
حتما تجربه کردید که هنگام خرید طلا از طلا فروشی ها مبالغی تحت عنوان اجرت ساخت طلا و مالیات از شما دریافت می کنند. اما با خرید طلای آب شده شما هیچ مبلغ اضافی را پرداخت نمی کنید و هنگام فروش هم مبلغ بسیار ناچیزی از ان کسر می گردد که درقیاس با سرمایه گذاری بر روی دیگر حالات طلا بسیار مفید تر میباشد.
شما حتی می توانید طلای آب شده خود را به کارگاهی تحویل دهید تا جواهر مورد نظر خود را با سلیقه خودتان برایتان بسازد.
سامانه معاملاتی طلای آب شده داریک ، علاوه بر خرید و فروش طلا آب شده این امکان را برای کاربران فراهم می کند که موجودی طلای خود را بصورت شمش برداشت کنند. از این قسمت می توانید سوالات متداول درباره ی سامانه داریک را مطالعه بفرمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]