مسکو: تحریم اروپا علیه روسیه قانونی نیست
مسکو: تحریم اروپا علیه روسیه قانونی نیست

وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو غیرقانونی بوده و امتیازها و حقوق حقوقی شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضعیف می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در ۲۳ فوریه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۳ بسته تحریمی وضع کردند. ما این قبیل اقدامات اتحادیه اروپا را غیرقانونی و تضعیف‌کننده اختیارات حقوقی بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل می‌دانیم.
این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شوند که به اذعان تحلیلگران غربی، تحریم‌هایی که غرب از آغاز جنگ اوکراین علیه روسیه وضع کرده تاثیر چندانی بر توانایی این کشور در ادامه جنگ نداشته است.
بر اساس این بیانیه، روسیه در اقدامی متقابل افراد جدیدی را به فهرست اشخاصی که اجازه ورود به روسیه را ندارند، اضافه خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به این اقدامات غیردوستانه، روسیه فهرست نمایندگان نهادهای اروپایی و کشورهای اتحادیه اروپا را که اجازه ورود به روسیه ندارند، به میزان چشمگیری گسترش خواهد داد.
مجریان قانون اتحادیه اروپا، گروه‌های تجاری، شهروندان اتحادیه اروپا که از نظر نظامی به اوکراین کمک می‌کنند و همچنین اروپایی‌هایی که مقامات روسیه را در پی جنگ اوکراین با برگزاری دادگاه و مصادره اموال تحت پیگرد قرار می‌دهند، در فهرست تحریم‌های روسیه قرار خواهند داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]