مهمترین حمایت شاخص کل/ حباب سکه چند است؟
مهمترین حمایت شاخص کل/ حباب سکه چند است؟

اکوایران: بازار سرمایه حمایت دو‌میلیون و۱۰۰ هزار واحدی را از دست داده است.

بازار سرمایه این روزها حالی ندارد و حال بد بازار سرمایه، حال سهامداران را خراب کرده است.

خبرهایی که در این چندوقت منتشر شده است به نفع بازار سرمایه نبوده است و سهامداران که در انتظار خبر خوش برای شروع موج صعودی بودند درگیر اخبار منفی شدند.

چرا که با ارزش معاملات خرد پایین که در بازار سرمایه رخ می‌دهد شرایط برای سهام بدتر می‌شود و برخی معتقد هستند که اقدامات بازارساز نه تنها به نفع بازار سرمایه نیست بلکه شرایط را برای بورس سخت‌تر می‌کند.

حقوقی اخابر امان نداد

روز سه‌شنبه خبر افزایش سرمایه مخابرات ایران از تجدید ارزیابی دارایی‌ها منتشر شد. خبری که تصور می‌شد شرایط بهتری را برای بورس تهران در روز قبل رقم بزند ولی بورس تهران بزرگترین سقوط سه هفته اخیر را رقم زد.

پس از اتفاقاتی که در بازار سرمایه و اقتصاد کشور رخ داده اخابر با حفظ صف خرید می‌توانست شرایط را برای بازار سرمایه بهتر کند. بررسی‌ها از میزان و نحوه معاملات نماد اخابر در روزقبل مشخص می‌کند که در حالیکه در بازار تبدار دیروز نماد اخابر صف خرید را تجربه کرده بود با هجمه فروش سهام توسط حقوقی‌های این نماد، صف خرید از بین رفت.

برخی سهامداران نسبت به عملکرد حقوقی در این نماد منتقد بودند، چون حقوقی در حالی که کلیت بازار منفی بود و اخابر از معدود نمادهای مثبت صف خریددار بود شروع به عرضه سنگین کرد.

روز قبل ۱۷۹ میلیون سهام اخابر معامله شد که در این شرایط حقوقی این نماد بیش از ۸۴ میلیون سهام عرضه کرد و صف خرید نماد عرضه شد.

در شرایطی که ارزش معاملات خرد پایین است و چنگی به دل نمی‌زند خبرها از عرضه اولیه نیز برای بازار سرمایه نگران‌کننده است.

چرا که عرضه‌های اولیه غالبا در روزهای خوب بازار سرمایه انجام می‌شود و بخشی از نقدینگی را جذب می‌کند، اما عرضه‌‌های اولیه در شرایطی که حال شاخص کل بد است و ارزش معاملات خرد هم نگران‌کننده است سایر نمادها را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

بازار سرمایه حمایت دو‌میلیون و۱۰۰ هزار واحدی را از دست داده است و نزدیک‌ترین حمایت در محدوده دو میلیون و ۷۵ هزار واحد قرار دارد که اگر از دست برود حمایت دو میلیون و ۵۰ هزار واحدی که با حمایت سطح ۳۸ درصد فیبوناچی تطابق دارد مهم‌ترین حمایت شاخص کل است.

سیگنال اونس به سکه و طلا

روز قبل دلار تهران نوسان افزایشی داشت ولی سکه و طلا آن را همراهی نکردند. دلیل این رویکرد معامله‌گران طلا و سکه در روز قبل سقوط ارزش اونس طلا به پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته بود.

اونس طلا حمایت سطح دو هزار واحدی را از دست داد چرا که داده‌هایی که از تورم ایالات متحده منتشر شده انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تضعیف کرد و همین مسئله منجر به سقوط ارزش اونس طلا شد.

حباب سکه امامی روز قبل وارد کانال ۱۹ درصدی شد و خودش در نیمه کانال ۳۲ میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]