راندمان تولید با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۴۰ درصد افزایش یافت
راندمان تولید با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۴۰ درصد افزایش یافت

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تاکنون راندمان تولید ۴۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم آغاز سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها از ۳ سال قبل توسط وزارت جهاد کشاورزی طراحی و تدوین شد.

سید هاشمی با بیان اینکه برای انجام هر کاری نیازمند ۵ مرحله مدیریتی هستیم، تصریح کرد: اول برنامه‌ریزی که برای طرح دیمزارها به دقت انجام شده است، دوم ساماندهی که با تشکیل ستاد ملی و استانی اجرایی شد، سوم فرماندهی است که امروز فرماندهی جهت‌دار برای کار تیمی مد نظر قرار گرفته است، چهارم هماهنگی و اجرای واحد است و پنجم کنترل است تا برنامه‌ها به سامان برسد.

وی افزود: در این طرح باید ۸ میلیون هکتار زمین زراعی کشور زیر کشت دیم برود که در سال گذشته ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار کشت دیم انجام شد و در سال جاری ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به زیر کشت دیم خواهد رفت.

سید هاشمی با بیان اینکه در سال اول اجرای طرح اذن هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض را از مقام معظم رهبری گرفتیم، گفت: برای سال دوم این مبلغ به ۳۰۰ میلیارد تومان و در سال سوم ۵۰۰ میلیارد تومان اذن هزینه از مقام معظم رهبری گرفتیم و امسال هم اجازه خواسته‌ایم همین مبلغ را برای اجرای طرح هزینه کنیم که منتظر اذن رهبری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۵ مزیت دارد، خاطرنشان کرد: اول گستردگی طرح، دوم تنوع در کشت از این جهت که ما فقط به کشت گندم و جو اکتفا نمی‌کنیم و سایر محصولات را هم در برنامه خواهیم داشت، سوم مکانیزه کردن با فروش ادوات کشاورزی است که در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید ۱۲ هزار دستگاه اختصاص داده شده است، چهارم پشتیبانی فنی از طرح با اعزام مروجین و آموزش کشاورزان و پنجم افزایش راندمان کار که ۴۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]