سقوط آزاد سنگین در بورس! / نامه عشقی درباره نرخ خوراک پالایشی ها
سقوط آزاد سنگین در بورس! / نامه عشقی درباره نرخ خوراک پالایشی ها

در معاملات روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران با افت بیش از ۶۱ هزار واحدی به سطح ۲,۱۰۷,۵۳۹ واحد کاهش یافت. این کاهش چشمگیر در شاخص کل، موجب افت قابل توجهی در ارزش کل بازار سهام شد.

در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار بورس تهران با کاهش شاخص کل مواجه شد. این موضوع سبب شد تا قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی کاهش یافته و رنگ قرمز بر روی آنها ظاهر شود. رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش سهم نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد.همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۴۰ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فارس، فولاد، فملی، پارسان، شستا، شپنا و وبملت تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۲۰۴۶۲ واحدی به ۶۹۴ هزار و ۵۴۰ واحدی رضایت دهد.

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۶۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۶۴۳,۶۴۵.۳۶۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۵۷۵.۰۳۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۷۲۶ میلیارد سهم است.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، زاگرس، وسپهر، ارفع، مارون و خاور هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به وزیر نفت در خصوص لزوم اصلاح دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]