فرجام شکایت از شهردار شدن زاکانی+سند
فرجام شکایت از شهردار شدن زاکانی+سند

اکوایران : بعد ازگذشت بیش از دو سال از حضور زاکانی در شهرداری تهران دیوان عدالت ادارای درخصوص شکایت از وزارت کشور و شورای شهر تهران به دلیل انتخاب و صدور حکم علیرضا زاکانی شهرداری تهران حکم صادر کرد .

به گزارش اکوایران ،پس از دو سال دیوان عدالت اداری درخصوص شکایت برخی از حقوقدان ها از شورای شهر تهران و وزارت کشور به دلیل انتخاب و صدور حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهرداری تهران اعلام کرد که و مواردی که مورد استناد شکات بوده در حال حاضر قابلیت اجرایی نداشته و بدین ترتیب موضوع شکایت منتفی شده و موجبی برای رسیدگی به شکایت مطروحه وجود ندارد.

پس از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران برخی از حقوقدان ها اعلام کردند وی شرایط قانونی لازم را برای این جایگاه ندارد . پس ازچند هفته اظهار نظرهای مختلف شاهنظری رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه ای به رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها  بر صلاحیت کامل زاکانی برای تصدی سمت شهرداری تهران تأکید کرد.

 بعد از این اظهار نظر دیوان عدالت اداری اعلام کرد که  این مرجع صلاحیت اعلام چنین اظهار نظری را نداشته است .محمدصالح مفتاح فعال اصولگرای و یکی از شاکیان پس از انتشار این خبر در صفحه خود از گام بلند برای ابطال حکم زاکانی خبر داد .

 روابط عمومی دیوان عدالت اداری اما چند روز بعد از حکمی که صادر کرده بود، اطلاعیه‌ای منتشر کرد، که در آن تاکید داشت که حکم شهردار تهران ابطال نشده و برخی از آن برداشت‌های نادرست کرده‌اند: «بنابراین رأی مذکور هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اساساً ارتباطی به ابطال حکم شهردار تهران ندارد.»

پس از ماه ها از ثبت این شکایت ، دیوان عدالت در تاریخ ۵ دی ماه امسال حکمی صادر کرده که در آن تاکید شده  مواردی که مورد استناد شکات بوده در حال حاضر قابلیت اجرایی نداشته و بدین ترتیب موضوع شکایت منتفی شده و موجبی برای رسیدگی به شکایت مطروحه وجود ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]