به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال جاری یکی از پلتفرم‌های تاکسی‌های اینترنتی اقدام به راه‌اندازی سرویس مدرسه در استان تهران کرده است. قیمت به‌صرفه و تا ۳۰ درصد پایین‌تر نسبت به سرویس سنتی مدارس، تأمین امنیت هوشمند سفر دانش‌آموزان با اختصاص راننده ثابت و تأییدشده، تضمین بازگشت هزینه برای تعطیلات غیرتقویمی، پایش […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال جاری یکی از پلتفرم‌های تاکسی‌های اینترنتی اقدام به راه‌اندازی سرویس مدرسه در استان تهران کرده است. قیمت به‌صرفه و تا ۳۰ درصد پایین‌تر نسبت به سرویس سنتی مدارس، تأمین امنیت هوشمند سفر دانش‌آموزان با اختصاص راننده ثابت و تأییدشده، تضمین بازگشت هزینه برای تعطیلات غیرتقویمی، پایش هوشمند سفر توسط تیم امنیت تپسی و امکان ردیابی برای والدین ازجمله مزایایی هستند که این شرکت برای خدمات خود اعلام کرده بود.

اما در روزهای اخیر گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد متقاضیان این سرویس به دلیل کمبود راننده، با مشکل مواجه شده‌اند و در این شرایط نه تنها به سرویس وعده شده دسترسی ندارند، بلکه فرصت لازم برای ثبت نام در سرویس مدرسه را نیز از داست داده‌اند و دانش آموزان و والدین در این در این شرایط دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شدند.

این در حالی است برخی از این افراد می‌گویند برای پیش ثبت نام حدود ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردند، اما بعد از چند روز در همان شهریور ماه این شرکت از متقاضیان خواسته با پرداخت مابقی مبلغ که برای برخی از متقاضیان حدود ۱۱ میلیون تومان بوده، ثبت نام خود را نهایی کنند.

با این حال در روز دوم مهر ماه این شرکت اعلام کرده که برای اختصاص راننده به زمان بیشتری نیاز دارد و بر این اساس حداقل تا امروز متقاضیان این سرویس، با وجود پرداخت هزینه نتوانستند از آن استفاده کنند.

چه کسانی باید پاسخ دهند؟

با توجه به اینکه خدمات اینترنتی شرکت‌ها عموما زیرمجموعه اتحادیه کسب و کارهای مجازی قرار می‌گیرند، ایسنا در روزهای اخیر تلاش کرد موضوع را از این اتحادیه پیگیری کند، اما تاکنون پاسخی از این اتحادیه دریافت نشده است.

اما پیگیری‌ها از خود شرکت یاد شده با این پاسخ همراه بود که به زودی توضیحات شرکت در این رابطه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

چگونه شکایت کنیم؟

به طور کلی خریداران یا دریافت کنندگان خدمات از کسب و کارهای اینترنتی در صورت بروز مشکل از سوی فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند در بخش اطلاعات شناسنامه‌ای اینماد، گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنند تا فرآیند مذاکره بین خریدار و کسب و کار در بستر سامانه آغاز شود، اما در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکره، خریدار می‌تواند خواستار ارجاع پرونده به مراجع رسیدگی‌کننده، یعنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا اتحادیه صنفی شود.

در این سامانه حل و فصل اختلافات بر اساس داوری بدون نیاز به رسیدگی قضایی و شبه قضایی انجام می‌شود و علاوه بر ضمانت اجرایی اداری، قابلیت اجرا از طریق قوه قضاییه نیز دارد.

البته امکان ثبت شکایت در وب سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی به آدرس https://ecunion.ir/complaint نیز وجود دارد که در این مسیر باید اطلاعات خریدار، شرح کامل شکایت و مدارک مربوط به خرید کالا یا خدمت برای شکایت ثبت شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]