هزینه سفر به مارماریس تقریبا چقدر است؟
هزینه سفر به مارماریس تقریبا چقدر است؟
اولین قدم برای برنامه‌ریزی یک سفر چیست؟ بله؛ درست حدس زدید؛ برآورد هزینه‌ها، اولین و مهم‌ترین مرحله در برنامه‌ریزی سفر است.

مجموع پول‌هایی که صرف خرید بلیط، رزرو هتل، خوردوخوراک، حمل‌ونقل شهری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی می‌شوند، هزینه‌های نهایی سفر را تشکیل می‌دهند. از آنجا که ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود، در این مقاله قصد داریم هزینه سفر به مارماریس، بهشت ترکیه را تخمین بزنیم. پس از مطالعه متن زیر، هیچ ابهامی درباره هزینه‌های سفر به جزیره مارماریس در ذهن شما باقی نخواهد ماند.

در سفر به مارماریس چه واحد پولی با خود ببریم؟

اولین موردی که در بحث هزینه‌ سفر به مارماریس بهتر است به آن توجه کنیم، واحد پولی مورد‌نیاز در سفر به این شهر است. استفاده از ریال ایران در سفرهای خارجی، ممکن نیست؛ در نتیجه برای سفر به هر کشور باید دلار یا پول رایج در همان کشور را از صرافی‌های معتبر تهیه کنید. البته، از آنجا که مارماریس یک مقصد توریستی است، گردشگران می‌توانند به راحتی امور خود را با دلار پیش ببرند.

واحد پول ترکیه، لیر است؛ پس در سفر به مارماریس بهتر است اسکناس‌هایی به ارزش ۵ تا ۲۰۰ لیر به همراه داشته باشید؛ همچنین استفاده از سکه‌های یک تا ۵۰ کروشی نیز در این شهر رایج است.

هزینه بلیط در سفر به مارماریس

شهر مارماریس هیچ فرودگاهی ندارد. گردشگران برای رسیدن به این شهر باید از فرودگاه‌های بدروم، ازمیر، دالامان یا سایر شهرهای ترکیه استفاده کنند. دالامان را نزدیک‌ترین فرودگاه مارماریس می‌شناسند که فقط ۹۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. برای خرید بلیط هواپیمای ازمیر یا بدروم به حداقل ۹ میلیون تومان نیاز دارید. پس از رسیدن به هر یک از این فرودگاه‌ها نیز باید هزینه‌ای جداگانه صرف کرایه تاکسی یا شاتل فرودگاهی کنید تا به مارماریس برسید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به مارماریس

هزینه خورد و خوراک در سفر به مارماریس

طعم غذاهای ترکیه به ذائقه ایرانی بسیار نزدیک است؛ ازاین‌رو در سفر به شهرهای مختلف این کشور از جمله مارماریس، با معضل غذا مواجه نخواهید شد. ترک‌ها طرفدار پروپاقرص گوشت و غذاهای دریایی هستند و در اغلب وعده‌ها، غذاهای گوشتی سرو می‌کنند. غذاهایی نظیر:

  • لاهماجون
  • کوفته
  • دلمه
  • اسکندر کباب
  • دونر کباب
  • شوربا

اگر در سفر به مارماریس، هر سه وعده غذایی را در رستوران میل کنید، باید حداقل روزی ۵۰۰ لیر برای هزینه خوردوخوراک کنار بگذارید. غذاهای آماده و فست فودها قیمت پایین‌تری دارند. به این نکته توجه کنید که هرچه رستوران لوکس‌تر باشد، قیمت غذا نیز بالاتر می‌رود. اگر با تور مارماریس به این جزیره سفر کنید، بسته به هتلی که انتخاب می‌کنید، حداقل یک وعده غذایی را در هتل خواهید داشت. در هتل‌های یوآل مارماریس، تمام وعده‌های غذایی رایگان سرو می‌شود.

هزینه اقامت در سفر به مارماریس

هزینه اقامت در سفر به مارماریس

بازه قیمت هتل های مارماریس بسیار متنوع است. گردشگران می‌توان در ازای هر شب اقامت در هتل‌ها، متل‌ها و بوتیک هتل‌های مارماریس از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر پرداخت کنند. هرچه محل اقامت شما لوکس‌تر و مجهزتر باشد، هزینه بالاتری نیز دارد. هتل هیلتون دالامون، هتل بلو بی پلاتینیوم، هتل گرین نیچر دیاموند و هتل دی ریزورت گرند آزور از بهترین هتل‌های مارماریس به شمار می‌روند و اغلب گران‌قیمت هستند.

شما عزیزان می‌توانید با خرید تور مارماریس از شباویز، در لوکس‌ترین و بهترین هتل مارماریس اقامت کنید و امکانات ویژه‌ای را در اختیار داشته باشید. البته تورهای اقتصادی با هزینه کمتر نیز در این سایت موجود هستند.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی مارماریس

جاذبه‌های دیدنی مارماریس بسیار زیادند و این موارد را شامل می‌شوند:

  • موزه و قلعه مارماریس
  • شهر دالیان
  • جزیره کلئوپاترا
  • سواحل مارماریس
  • تفرجگاه ایچملر
  • تفرجگاه ترنج
  • روستای بییر

از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جزیره مارماریس هستند. هزینه بازدید از جاهای دیدنی مارماریس از حداقل ۳ درهم شروع می‌شود و سیری صعودی را طی می‌کند. البته بازدید از برخی جاذبه‌های این شهر رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. اگر قصد استفاده از امکانات و تفریحات ساحلی را داشته باشید، هزینه‌هایتان بیشتر خواهد شد. در بخش بعدی به هزینه تفریحات در مارماریس خواهیم پرداخت.

هزینه حمل و نقل در مارماریس

هزینه تاکسی در ترکیه سرسام‌آور است و گاهی تا ۱۰۰۰ لیر در روز برایتان تمام می‌شود؛ پس بهتر است در مارماریس دور تاکسی را خط بکشید و به سراغ سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی بروید. اتوبوس‌های کوچکی به نام دلموش، بهترین انتخاب برای تردد در سطح شهر مارماریس محسوب می‌شوند. این ماشین‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و مسافران را در مدت‌زمانی کوتاه به مقصد می‌رسانند. برای هزینه حمل‌ونقل در مارماریس، روزانه حدود ۵ لیر کنار بگذارید.

هزینه تفریحات در سفر به مارماریس

مارماریس یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح و سرگرمی است؛ زیرا پارک‌های آبی و تفریحات ساحلی این شهر، شهرت جهانی دارند. برای انجام انواع فعالیت‌های آبی همچون جت ‌اسکی و غواصی باید هزینه پرداخت کنید. پارک‌های آبی از جمله آکوا دریم و آتلانتیس نیز از لوکس‌ترین تفریحات مارماریس به شمار می‌روند و برای استفاده از امکانات آن‌ها باید بیش از ۵۵ لیر بپردازید. اگر اهل هیجان یا استفاده از تفریحات آبی نیستید و بیشتر به طبیعت و اماکن تاریخی علاقه دارید، پارک آبی مارماریس را فراموش کنید.

هزینه خرید در مراکز خرید مارماریس

هزینه خرید در مراکز خرید مارماریس

بازار بزرگ مارماریس، چهارشنبه بازار ایچملر و مرکز خرید تانساش از بهترین بازارها و مراکز خرید مارماریس به شمار می‌روند. گردشگران برای خرید انواع سوغاتی خوراکی، صنایع دستی و اجناس برند به این مراکز مراجعه می‌کنند. هزینه خرید در مارماریس، کاملا به نیاز و بودجه هر فرد بستگی دارد. حتی اگر فقط قصد خرید سوغاتی داشته باشید، باز هم نمی‌توان هزینه دقیقی را برآورد کرد. برخی افراد با حذف مرحله خرید، میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های سفر به مارماریس صرفه‌جویی می‌کنند.

در مجموع می‌توان گفت که هزینه روزانه هر فرد در سفر به مارماریس، حداقل برابر با ۱۵۰۰ لیر است؛ البته این هزینه با توجه به بودجه و نیاز اشخاص، تغییر می‌کند.

هزینه کمتر در سفر به مارماریس با آژانس شباویز

مجموع هزینه‌های سفر به بودجه شما بستگی دارد و می‌تواند بیشتر از مبلغ‌های یادشده باشد. پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌ها در سفرهای داخلی و خارجی، خرید تور است. تورهای مسافرتی نه تنها مقرون‌به‌صرفه هستند، بلکه شرایط سفر را برای افراد تسهیل می‌کنند. مثلا می‌توانید برای عید امسال با خرید تور مارماریس نوروز ۱۴۰۳ از آژانس شباویز، بهترین امکانات را در اختیار داشته باشید و کمترین هزینه را پرداخت کنید.

اگر برای خرید تور مارماریس به دنبال آژانس مسافرتی و هواپیمایی معتبر می‌گردید، ما به شما آژانس شباویز پرواز را معرفی می‌کنیم. در آژانس هواپیمایی شباویز پرواز محبوب‌ترین تورهای خارجی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. در صورتی که هرگونه سؤالی در ارتباط با قیمت تورهای خارجی، امکانات هر تور، ساعت و تاریخ پرواز، نوع هواپیما و… دارید فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با مشاوران گردشگری ما به شماره تلفن ۰۲۱۵۲۹۱۶ تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]