صدور بیش از یک میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
صدور بیش از یک میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت:در دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار گرفتند که برای ۱ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۹ نفر گواهینامه مهارت صادر شد.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به  تأثیر بسزای نیروی انسانی توانمند در مسیر توسعه همه جانبه کشورها، بر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد، گفت: بر اساس تحقیقات، ‌اصلاح نظام های آموزشی به‌طوری‌که مهارت‌های کافی را برای همه شهروندان فراهم کند می‌تواند شاخص رشد اقتصادی  را در دراز مدت تا ده درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سطح مهارت شهروندان دغدغه کلیدی سازمان است اما اطمینان از داشتن مهارت های مناسب که بتواند قابلیت اشتغال افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل در زمان حال و آینده کمک نماید نیز مهم است، افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار نفر مهارت آموخته در دولت سیزدهم، ۱ میلیون و ۳۹۸ هزار نفر در بخش دولتی و ۱ میلیون و ۴۶۳ هزار نفر در بخش غیردولتی آموزش های مهارت را کسب کردند.

معاون وزیر کار گواهینامه های مهارت را معتبرترین و تنهاترین مدرک مهارتی در سراسر کشور و در سطح بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: گواهینامه های مذکور برای تمامی افراد، پس از کسب آموزش های مهارتی آموزش و شرکت در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان صادر خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز کاری به ۷ روز کاری، افزود: در دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار گرفتند که برای ۱ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۹ نفر گواهینامه مهارت صادر شد.

صدور بیش از یک میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]