این متقاضیان خودرو خوشحال شدند / صف های خرید محصولات شرکت های خودروسازان شلوغ می شود
این متقاضیان خودرو خوشحال شدند / صف های خرید محصولات شرکت های خودروسازان شلوغ می شود

اکو ایران : شورای رقابت اصلاحیه جدید دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری را به وزارت صمت ابلاغ کرد. تغییر در شرایط متقاضیان برای خرید محصولات شرکت های خودروسازی را می توان مهم ترین بخش اصلاحیه دانست که در دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری لحاظ شده است.

به گزارش اکو ایران، متقاضیان خرید خودرو از شرکت های خودروساز که دارای یک پلاک فعال هستند و از عمر خودروی آنها بیش از پنج سال می گذرد، می توانند بدون محدودیت در طرح های فروش شرکت های خودروساز حضور یافته و نسبت به خریداری خودرو اقدام کنند.

این بخش از دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری در شرایطی تغییر یافته که پیش تر دارندگان پلاک فعال نمی توانستند در طرح های فروش خودروسازان حاضر و نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

این تغییر را می توان مهمترین تغییر ایجاد شده در دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری از نگاه متقاضیان، قلمداد کرد.

شورای رقابت چند بند دیگر را هم تغییر داده و در نهایت دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری را به همراه اصلاحات اعمال شده روانه وزارت صمت کرده است.

بنابراین از این به بعد دستورالعمل جدید تنظیم بازار خودروهای سواری ملاک عمل سیاست گذار خودرویی در رصد طرح های فروش برگزار شده توسط شرکت های خودروساز برای واگذاری محصولات تولیدی به متقاضیان خواهد بود.

عریض کردن جاده ورود متقاضیان به طرح های فروش شرکت های خودروساز منجر به شلوغ شدن صف های خرید محصولات تولیدی خودروسازان خواهد شد. زیرا علاوه بر آن دسته از متقاضیان که پلاک فعال ندارند آن بخش از متقاضیانی که یک پلاک فعال دارند و از عمر خودروی در اختیارشان بیش از پنج سال می گذرد نیز می توانند در طرح های فروش خودروسازان حاضر شوند.

پیش تر بسیاری از متقاضیان عادی که دارای پلاک فعال بودند اما خودروی آنها بیش از پنج سال عمر داشت و نمی توانستند در طرح های فروش خودروسازان شرکت کنند از این مساله ناراحت بوده و نسبت به اتخاذ سیاست ایجاد محدودیت برای خریداران خودرو به قیمت کارخانه انتقاد داشتند.

اما حال دیگر این مساله برطرف شده و خریداران خودرو با پلاک فعال و عمر بیش از پنج سال به راحتی می توانند در طرح های فروش خودروسازان حاضر شوند.

این دسته از متقاضیان منتظر برگزاری اولین طرح فروش خودرو توسط شرکت های خودروساز به خصوص ایران‌خودرو هستند تا نسبت به بروز رسانی خودروی در اختیار خود اقدام کنند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]