بهترین جای شهرک اکباتان کجاست؟
بهترین جای شهرک اکباتان کجاست؟
شهرک اکباتان یکی از شهرک های معروف شهر تهران است که در منطقه 5 شهرداری قرار دارد.
فهرست خبر اقتصادی بهترین جای شهرک اکباتان کجاست؟

مساحت این شهرک معادل ۵.۹۴ کیلومتر مربع می باشد و از ۳ فاز تشکیل شده است. این ۳ فاز در کل از ۱۵ هزار ۶۷۵ واحد مسکونی تشکیل شده‌اند. در بین این ۳ فاز، فاز ۲ که در غرب شهرک اکباتان واقع شده، مدرن ترو بزرگ تر از فاز ۱ و ۳ می باشد. در حقیقت فاز ۲ یکی از بهترین فازهای اکباتان است که علاوه بر بافت مدرن خود در برابر زلزله ۹ ریشتری نیز مقاومت دارد. این فاز دارای ۱۹ بلوک است که از امکانات مناسب و ویژه تری مانند، شوتینگ ‌های استاندارد، پارکینگ‌های بسیار وسیع، فضای سبز مطلوب و نورگیری فوق ‌العاده و… برخوردار است.

همچنین در ۳ فاز شهرک اکباتان، آپارتمان‌هایی با متراژ ۶۸ تا ۱۷۶ متر مربع و واحدهای دوبلکس موجود است که همگی، جدا از متراژی که دارند، با بهترین کیفیت ساخته شده‌اند. به طور کلی می‌توان اینگونه ادعا کرد که شما هر توقعی از یک شهرک مسکونی داشته باشید، در شهرک اکباتان برآورده می‌شود.

شهرک اکباتان از سمت شمال با اتوبان تهران – کرج، از سمت جنوب با بزرگراه شهید لشکری، از سمت شرق با کوی بیمه و شهرک آپادانا و از سمت غرب به شهرک های فرهنگیان و آزادی همسایه است.شهرک اکباتان در کنار تمامی امکانات و خدمات رفاهی، وضعیت دسترسی بسیار مناسبی دارد. به عنوان مثال اتوبان‌هایی که در نزدیکی این شهرک قرار دارند، دسترسی افراد را تا حد بسیار زیادی به مرکز شهر و نقاط راحت می‌کنند. علاوه بر این، دسترسی به ایستگاه مترو شهرک اکباتان که مستقیما در خط تندرو قرار گرفته و یکی از عوامل افزایش جمعیت در اکباتان به حساب می آید.

برای ساخت این شهرک تمامی مواد و مصالح مورد نیاز از کشور آمریکا وارد ایران شد. در آن زمان ساخت بناهایی با اسکلت بتونی سابقه چندانی در ایران نداشت. در نتیجه تخصص و تجربه لازم برای ساخت شهرکی به عظمت اکباتان در ایران وجود نداشت. به همین منظور شرکت آمریکایی استارِت برای مدیریت انجام این کار به همکاری برگزیده شد تا اکباتان به شهرکی، با ۳۰۰ سال عمر مفید تبدیل شود.

در ساخت این شهرک بالاترین استانداردهای موجود در ساخت و ساز رعایت شده است. یکی دیگر از نتایج رعایت این استانداردها همانگونه که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم این بوده که اکباتان را در برابر زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم کرده است.

از دیگر مواردی که در ساخت این شهرک مسکونی رعایت شده، تامین نورگیر عالی برای تمام واحدها است. همچنین این شهرک به گونه‌ای ساخته شده که وقتی پنجره منزل خود را باز می‌کنید، همسایه بر منزل شما مشرف نیست و از این لحاظ آسایش کامل دارید.

اگر به دنبال سکونت در شهرک اکباتان هستید، آگاهی از به روزترین قیمت های خرید و اجاره آپارتمان از این منطقه بسیار مهم می باشد ، در نتیجه شما می توانید با مراجعه به وبسایت و سوپراپلیکیشن آقای املاک با مدیریت “مهندس ایمان خدابخش“، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم تخصصی و هوشمند آقای املاک، وارد صفحه خرید و یا اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان شده و با انتخاب فیلترهای دلخواه خود، بهترین آپارتمان مسکونی را پیدا کنید.

وبسایت آقای املاک

فرقی نمی کند که در شهر تهران به دنبال خرید و اجاره در شهرک اکباتان باشید یا به دنبال اجاره آپارتمان در کامرانیه تهران، وبسایت آقای املاک شما را از تمام قیمت های روز آپارتمان در مناطق مختلف کشور مطلع خواهد کرد.

معرفی امکانات و خدمات رفاهی اکباتان

شاید بتوان گفت که شهرک اکباتان ویژگی‌هایی در اختیار دارد که فراتر از توقع اغلب افراد است. نکته قابل توجه و جالب اینجاست که تمام این ویژگی‌ها و امکانات، در شهرکی قرار گرفته اند که احداث آن در دهه ۴۰ شمسی آغاز شده است. در ادامه به معرفی امکانات واقع شده در این منطقه خواهیم پرداخت:

مراکز درمانی

این شهرک به لحاظ مراکز درمانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد تا نیازهای ساکنینش را برطرف کند. این مراکز عباتند از:

داروخانه دكتر مژده احمدی: شهرک اکباتان، فاز ۱، خیابان راه آهن، نبش بازارچه شماره۸، پلاک۲۶

بیمارستان فوق تخصصی صارم: تهران، شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، خیابان شکوری غربی

داروخانه صفاپور: تهران، شهرک اکباتان، بزرگراه ستاری، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی، بلوک ۷

داروخانه دکتر زرگرسرائی: تهران، شهرک اکباتان، بزرگراه لشگری، خیابان صنایع هواپیمایی، بلوک ۸

فیزیوتراپی اعجاز: تهران، شهرک اکباتان، بزرگراه لشگری، خیابان صنایع هواپیمایی، بلوک ۱۲

فرماندهی اورژانس ناحیه غرب تهران: تهران، شهرک اکباتان، بزرگراه ستاری، سرای محله شهرک اکباتان

مراکز خرید و تجاری

در رابطه با مراکز خرید این منطقه، باید گفت که نیازی نیست از محدوده شهرک خارج شوید چرا که مراکز خریدی مانند مگامال در مجاورت این شهرک قرار دارد. از مراکز خرید شهرک اکباتان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مگامال: شهرک اکباتان، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی

فروشگاه افق کوروش: شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، خیابان شکوری شرقی

مجتمع تجاری گلها: شهرک اکباتان،خیابان صارمی، خیابان گلها

بازار میوه و تره بار اکباتان: شهرک اکباتان، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی

مجتمع تجاری پاسارگاد اکباتان: شهرک اکباتان، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی

مراکز تفریحی

مراکز تفریحی مانند بوستان های متعدد واقع در این منطقه از دیگر مزایای شهرک اکباتان محسوب می شوند این مراکز تفریحی عبارتند از:

بوستان نرگس: شهرک اکباتان، ب. فهمیده

بوستان صارم: شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، خیابان شکوری غربی

پارک آبی اکباتان: شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، خیابان شکوری شرقی

مجموعه ورزشی راه آهن: شهرک اکباتان،خیابان نفیسی، خیابان علیزاده، خیابان ورزش، استادیوم راه آهن

کانون ورزشی بانوان اکباتان: شهرک اکباتان، بزرگراه ستاری، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی، بلوک ۱

پردیس سینمایی مگامال: شهرک اکباتان، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی

نمایشگاه هوانوردی: شهرک اکباتان، ب. فهمیده

مراکز مذهبی

مساجد و مراکز مذهبی قابل توجهی نیز در شهرک اکباتان قرار دارند. در ادامه به برخی از مراکز مذهبی این محله اشاره می‌کنیم:

مسجد جامع بعثت اکباتان: واقع در بلوار حنانی، خیابان بوذری

مسجد جامع امام خمینی (ره): واقع در خیابان صارمی، خیابان هگمتانه یکم

مسجد امام رضا (علیه السلام): خیابان شکوری غربی، خیابان نفیسی

همچنین مراکز آموزشی که در این شهرک وجود دارند به تنهایی قادرند تا نیاز آموزشی فرزندان اهالی را برطرف کنند. از کتابخانه‌ مرکزی گرفته تا مدارس در سطح مختلف، در این شهرک به چشم می‌خورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]