به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، تولیدکنندگان تمام تلاش خود را کرده اند تا ثابت کنند که گاهی اوقات ساده تر بهتر است. فورد فستیوا که در دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده فروخته شد، نمونه بارز این ایده است. این هاچ بک توسط مزدا و بعداً کیا تولید شد و دارای موتور ۴ […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، تولیدکنندگان تمام تلاش خود را کرده اند تا ثابت کنند که گاهی اوقات ساده تر بهتر است. فورد فستیوا که در دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده فروخته شد، نمونه بارز این ایده است. این هاچ بک توسط مزدا و بعداً کیا تولید شد و دارای موتور ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری تنها ۴۸ اسب بخار بود.
در همین راستا، رنو در سال ۲۰۰۴ داچیا لوگان را به عنوان خودرویی مقرون به صرفه و قابل اعتماد با مدرنیته به عنوان نقطه فروش اصلی خود ساخت. بسیاری از قطعات از رنو قرض گرفته شد و طراحی آن برای مقرون به صرفه‌تر ساختن تولید، اساسی بود. لوگان آنقدر موفق بوده که بیش از ۴ میلیون مدل در سراسر جهان فروخته است!
لوگان در ایران با نام رنو تندر ۹۰ یا رنو ال ۹۰ شناخته می شود. تولید آن از اواسط دهه ۸۰ در ایران خودرو و سایپا آغاز شد و برای جایگزینی پیکان طراحی شد. اما قیمت رقابتی آن، آن را به رقیب پژو ۲۰۶ و پژو پارس تبدیل کرد. تندر ۹۰ تا سال ۲۰۱۸ در مدل های دنده ای، اتوماتیک و پلاس تولید می شد و نسخه هاچ بک آن با نام رنو ساندرو پس از آن به بازار ایران عرضه شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]