مرز صعود و نزول دلار
مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

بازار ارز و سکه از سه‌شنبه هفته گذشته به کف حمایتی رسیده و در دامنه مشخص درحال نوسان است. در روز دوشنبه بازار به سمت مرزهای مقاومتی حرکت کرد اما در روز بعد یعنی در معاملات سه‌شنبه بازار ارز و سکه جان صعود نداشتن و از مرز مقاومتی عقب نشستند. به عقیده تحلیلگران تا زمانیکه بازار ارز و سکه از مرز حمایت و مقاومت خود خارج نشود روند جدید شکل نمی‌گیرد و به استراحت می‌پردازد، از منظر آن‌ها قیمت دلار با نوسان رفت و برگشتی معامله‌گران را خسته خواهد کرد.

قیمت دلار که در روز دوشنبه به بالای مرز مقاومت ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان رفته بود در روز سه‌شنبه از این مرز عقب نشست. قیمت دلار هرات روز سه‌شنبه را در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان شروع کرد و در نیمه دوم با روند نزول در بازار درهم، با کاهش تا ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد. در نهایت قیمت دلار هرات در معاملات روزانه به ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

قیمت درهم امارات با معاملات را با گپ منفی شروع کرد و در نیمه اول در عدد ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان ثابت ماند. در ادامه و در نیمه دوم قیمت درهم امارات با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان به کار خودش پایان داد.  قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۱۰۵ تومان برآورد می‌شود. بر این اساس حباب دلاری درهم منفی شده و قیمت دلار در تهران بالای این سطح در معامله بود.

قیمت تتر در روز سه‌شنبه از ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان عقب نشست و به حوالی ۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در روز سه‌شنبه بازار ارز و سکه منتظر تعیین تکلیف دو موضوع بودند. موضوع اول درمورد حمله اسرائیل به رفح و توافق آتش‌بس بین اسرائیل و غزه بود که خبرهای متناقض در این باره در بازار زیاد شده است.

 موضوع دوم سفر گروسی به ایران و صحبت‌های وی در وین و پس از خروج از ایران بود. به عقیده معامله‌گران اگر بازار ارز و سکه اگر در روز چهارشنبه صحبت‌های منفی گروسی در بازار مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند به بازار نوسان دهد.

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. نقطه خروج دلار از روند نزول و استراحت نیز همین مرز مقاومت است که اگربالای آن برود روند جدید شکل خواهد گرفت. در مقابل اگر قیمت دلار امروز در زیر ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند برای از دست دادن مرز حمایت ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. کف محکم دلار هرات نیز حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که اگر از دست برود شاهد کف جدید در سال ۱۴۰۳ خواهیم بود. در معاملات پشت خطی البته قیمت دلار هرات زیر ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]