سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برای لاکچری ها لاین ویژه باز می کند / بازار خودرو چشم انتظار خودروهای وارداتی خاص
سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برای لاکچری ها لاین ویژه باز می کند / بازار خودرو چشم انتظار خودروهای وارداتی خاص

اکو ایران : معاون وزیر صمت تز عرضه خودروهای وارداتی با قیمت بالای ۲۰ هزار یورویی به صورت خاص خبر داد.

 

به گزارش اکو ایران، واگذاری خودروهای وارداتی به جانبازان واجد شرایط در بهمن ۱۴۰۲ نهایی می شود.

آن طور که رییس سازمان توسعه تجارت گفت جانبازان با درصدهای جانبازی مختلف می توانند خودروهای مختلفی را انتخاب کنند.

مهدی ضیغمی ادامه داد جانبازان ویژه با درصد جانبازی بالای ۷۰ درصد می توانند خودروهای وارداتی با سقف قیمتی ۳۵ هزار یورویی را اتنخاب کنند.

جانبازان غیر ویژه با درصد جانبازی ۷۰ درصد می توانند برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی   سقف قیمتی ۳۰ هزار یورویی اقدام کنند.

خودروهایی که با قیمت ۲۵ هزار یورویی در بازار جهانی حضور دارند نیز از مسیر سامانه یک÷ارچه فروش خودرو در اختیار جانبازانی قرار می گیرد که درصد جانبازی آنها در بازه ۵۰ درصد تا ۶۹ درصدی قرار دارد.

آن طور که معاون وزیر صمت تاکید کرد جانبازان واجد شرایط باید از نهادهای مربوطه معرفی نامه داشته باشند.

عرضه خودروهای وارداتی به جانبازان بیش از سقف قیمتی که در آیین نامه اجرایی واردات خودرو برای متقاضیان عادی، در نظر گرفته شده می تواند سبب شود تا واسطه ها به سراغ جانبازان واجد شرایط رفته و تلاش کنند از امتیاز انها به نفع خود سو استفاده کنند.

بازار خودرو با توجه به اعلام رییس سازمان توسعه تجارت خود را آمده حضور خودروهای لاکچری می کند. ایجاد محدودیت قیمتی برای متقاضیان عادی بازار خودرو را در حسرت ورود خودروهای لاکچری گذاشت. حال واگذاری خودرو با قیمت های بالاتر از سقف قیمتی برای متقاضیان عادی کورسوی امیدی را برای متقاضیان خودروهای لاکچری باز کرده تا بتوانند به خودروهای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

به نظر می رسد با توجه به قیمت های اعلام شده برای خودروهای وارداتی از یک طرف و همچنین شرایط اقتصادی اکثر جانبازان، آنها امکان خریداری خودروهای وارداتی عرضه شده را ندارند.

سیاست گذار می توانست به جای واگذاری خودروهای وارداتی با قیمت های بالا، خودروهایی که در دسترس متقضیان عادی قرار دارد را با شرایط متنوع فروش از قبیل فروش قسطی با اقساط بلند مدت به جانبازان واگذار کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]