سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 14580
  • 07 آگوست 2023 - 21:12
  • 180 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروسازان بی برق شدند / کاهش تولید خودرو استارت خورد؟

خودروسازان بی برق شدند / کاهش تولید خودرو استارت خورد؟
خودروسازان بی برق شدند / کاهش تولید خودرو استارت خورد؟

اکو ایران : تامین برق مورد نیاز شرکت های خودروساز به چالش جدید این شرکت ها تبدیل شده است. با توجه به اینکه تابستان به نیمه رسیده و مصرف برق نیز رکوردهای جدیدی به ثبت رسانده، نبود زیرساخت های کافی متناسب با نیاز، سیاست گذار را به سمت جیره بندی برق سوق داده است. با توجه به اینکه عرضه شرکت های خودروساز یکی از آیتم های اثرگذار روی قیمت بازاری خودرو است بنابراین این اتفاق می تواند تبعاتی برای بازار خودرو به دنبال داشته باشد.

به گزارش اکو ایران : شنیده ها از قطع برق در جاده مخصوص حکایت دارد. این مساله می تواند روی تیراژ تولید شرکت های خودروساز تاثیر منفی گذاشته و جاده عرضه به بازار را باریک کند. نیمه تابستان گذشته و اخبار منتشر شده در ارتباط با میزان مصرف برق از ثبت رکوردها در این زمینه حکایت دارد. آن طور که سخنگوی صنعت برق یکشنبه (۱۴ مرداد ۱۴۰۲) از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که میزان تقاضای مصرف برق امروز (یکشنبه) به عدد ۷۳ هزار و ۴۵۰ مگاوات رسید که یک نصاب جدید در صنعت برق است.  

این اتفاق می تواند تبعاتی برای بخش صنعت کشور از جمله شرکت های خودروساز داشته باشد. شب گذشته برق مناطق مرکزی تهران رفت و شنیده ها می گوید در چند هفته اخیر برق در جاده مخصوص هم با نوسان همراه بوده است.

این در شرایطی است که آمارهای منتشر شده از میز مصرف برق ایران خودرو و سایپا در تیر امسال نشان می دهد دو خودروساز رشد مصرف برق را به نسبت متوسط سه ماهه اول سال جاری در کارنامه خود ثبت کردند.

صرف برق ایران خودرویی ها در تیرماه نسبت به متوسط ماهانه فصل بهار ۱۵٫۴ درصد افزایش را تجربه کرده و به ۲۳ هزار و ۲۸۸ مگاوات ساعت رسیده است.

از دیگر خودروساز بزرگ کشور هم خبر می رسد، رشد تامین برق سایپا از پنج هزار ۹۲۵ مگاوات ساعت در سه ماهه فصل بهار به حدود هفت هزار و ۵۷۷ مگاوات ساعت رسیده و ۲۱٫۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

بررسی آمارهای تولید ایران خودرو که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده از افت تولید این خودروساز در یک ماهه تیر به نسبت اردیبهشت و خرداد حکایت دارد.

آبی های جاده مخصوص در اولین ماه از فصل تابستان سال جاری در مجموع نزدیک به ۴۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کردند.

این تیراژ تولید در مقابل تولید حول و حوش ۵۱ هزار و ۶۰۰ دستگاهی در خرداد و همچنین ۴۷ هزار و ۴۰۰ دستگاهی در اردیبهشت به ترتیب از افت تولید حدود ۱۱ درصدی و حول و حوش ۳٫۵ درصدی حکایت دارد. این افت تولید در چهارمین ماه از سال جاری می تواند به دلیل چالش تامین برق خطوط تولید ایران خودرویی ها اتفاق افتاده باشد.

باید منتظر ماند و دید سیاست گذار برای مدیریت مصرف برق در شرکت های خودروساز چه راه حلی پیدا می کند اما اگر بخواهند با همین دست فرمان تا پایان تابستان ادامه دهد شاهد افت تولید در مرداد و شهریور سال جاری نیز خواهیم بود. این اتفاق می تواند روی قیمت های بازاری خودرو تاثیر منفی گذاشته و نمودار قیمت را صعودی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت 06 مه 2024

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت

اکوایران: در روزی که دلار در بازار گران شد، پرطرفدارهای داخلی شکلی نوسانی به خود گرفتند و با این شرایط شاهد کمترین تغییر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم.

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت 06 مه 2024

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت

اکوایران: پرطرفدارهای داخلی با آرام شدن نرخ دلار امروز آرام گرفتند و با این شرایط تنها دو خودرو داخلی در بازار بیش از یک میلیارد تومانی ماندند.

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند 05 مه 2024

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

اکو ایران : سایپا بزودی عرضه محصول جدید خود را آغاز می کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.