ورود «فولکس واگن» با یک خودروی برقی به بازار ایران
ورود «فولکس واگن» با یک خودروی برقی به بازار ایران

اکوایران: فولکس واگن قرار است با یک محصول برقی به نام ID.۴ به بازار ایران برگردد.

به گزارش اکوایران: فولکس‌واگن یک برند پرطرفدار در بازار خودرو است که امکان داشت در بازار ایران جا بیافتد و بازار رقابتی خوبی را در کنار رقبای کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی ایجاد کند.

 متأسفانه، این برند آلمانی، مانند برخی برندهای دیگر، فرصت مناسبی برای نمایش قدرت خود نداشت و به سرعت پس از ورود به بازار ایران، تحت فشار تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات خودروها قرار گرفت. در این مدت کوتاه، با ارائه مدل‌هایی مانند تیگوان و پاسات، موفق به جلب توجه و دستیابی به فروش‌های قابل توجهی شد.

طبق خبرهای منتشر شده، امروز یک دستگاه فولکس واگن ID.۴ برای شروع مراحل تست فنی خود، وارد شهرک آزمایش شده است. فولکس واگن ID.۴ دومین محصول از سری ID این برند محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار خودرو شده است.

یکی از تریم‌های این خودرو تحت نام ID.۴ Crozz، توسط گروه فاو در چین تولید می‌شود و احتمالا به همین دلیل (ساخت و مونتاژ توسط چین) ورود آن به ایران ممکن شده است، مشابه همان چیزی که برای تویوتا کرولا وارداتی وجوددارد. با توجه به محدودیت قیمتی واردات که دست بسیاری از واردکنندگان را در پوست گردو گذاشته است، باید شاهد حضور پایین‌ترین مدل ID.۴ با حدود قیمتی ۲۰۱۰۰ دلار در بازار ایران باشیم.

خبر مرتبط

شرط ایران برای مجوز تولید فولکس واگن در دهه ۵۰

مذاکره فولکس واگن برای تاسیس کارخانه در ایران، از اخباری بود که فروردین سال ۵۳ منتشر شد. بر پایه این خبر رئیس هیأت مدیره فولکس واگن به ایران آمد تا در این خصوص مذاکره کند اما ایران برای دادن مجوز ساخت کارخانه، دو شرط داشت.

نیروی تولیدی فولکس واگن ID.۴ توسط یک موتور برقی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تامین می‌شود. این موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته نیروی خود را به سوی چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. با باتری ۸۴.۸ کیلووات ساعتی، می‌توان مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را با این خودرو طی کرد.

دو خودروساز خصوصی قصد دارند تا این مدل را به ایران بیاورند که متاسفانه هنوز نام و اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]