تتر از دلار عقب افتاد/ بازارساز وارد می‌شود؟
تتر از دلار عقب افتاد/ بازارساز وارد می‌شود؟

حباب قیمت سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد/ حرف وزیر خارجه به مذاق معامله گران خوش نیامد/ تتر از دلار تهران عقب افتاد/ چرا معامله گران از بازار ساز می ترسند؟

به گزارش اکوایران، بازار ارز و سکه بعد از حفظ سطوح خودشون در تعطیلات انتهای هفته، پشت خط نوسانی شدن و در روز شنبه هیجان در بازار ارز بالا رفت.

قیمت سکه هم با نوسانی که در روز شنبه داد باعث شد حباب سکه به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسه. قیمت دلار هرات و طلای آبشده هم بالای مرز مقاومتشون باز شدند و با نوسان وارد کانال جدید شدند. 

همچنان در بازار مثل هفته گذشته لیدر نوسان بازار ارز و سکه قیمت درهم هست. قیمت درهم در روز شنبه ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش ۲۰۰ تومانی در ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد. 

معامله‌گران درمورد دلایل نوسان قیمت درهم گمانه‌زنی‌های مختلفی دارن و از جمله این عوامل، سال نوی چینی و تقاضای فصلی، چالش تجار در عراق، کمبود عرضه در بازار آزاد به واسطه سیاست‌های جدید، توقف عرضه دلار از سوی برخی صادرکننده ها و زیاد شدن تنش‌ها در دریای سرخ بود. 

در روز گذشته امیرعبدالهیان درمورد منابع ایران در قطر گفته بود تست می‌کنیم که آیا این دارایی‌ها به راحتی مورد استفاده ما قرار می‌گیرد یا با بدعهدی آمریکا مواجه شده. این صحبت امیرعبدالهیان در مورد وجوه ایران در قطر به مذاق معامله‌گران خوش نیامد و به عوامل نوسان در روز شنبه اضافه شد.

از نظر معامله‌گران سقف دلار و سکه کجاست؟

از نظر اکثر معامله‌گران سقف دلار جایی هست که بازارساز وارد بازار بشه. به عقیده اون‌ها بازارساز قدرتش را داره با تزریق درهم، عرضه شمش و سکه‌های بدون تاریخ جلوی نوسان بازار را بگیره. یکسری معامله‌گران سوال دارن اگه بازارساز می‌تونه این کارها را انجام بده چرا زودتر انجام نمیده؟ جواب گروهی از معامله‌گران اینه که بازارساز قلاب را داره بالا می‌بره تا ماهی‌های جدیدی دور قلاب جمع کنه. 

یکسری از سایت ها و تحلیل گران هشدار میدن که مردم عادی حواسشون باشه که گول نوسان را نخورن چون هر بار بازار نوسانی شده بازارساز تونسته ثبات را به بازار برگردونه.

در روز شنبه صحبت‌های داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درمورد تغییرات تبصره ۱۳ در مجلس هم مورد استقبال معامله‌گران قرار نگرفت. سیگنالی که داوود منظور به بازار داد این بود که بودجه ۱۴۰۳، ناتراز می‌شه.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت‌ها در سطوح فعلی اشباع خرید سنگینی دارن که باید اونو تخلیه کنند. به واسطه این تحلیل قیمت‌ها باید در روز یکشنبه اصلاح بدن.

نکته بازار شنبه درمورد تتر بود. نکته اول تتر این بود که از دلار تهران عقب افتاد. دوم اینکه در نیمه اول مبادلات یک شایعه به بازار اومد مبنی بر اینکه حساب‌های صرافی‌ها و سایت‌های خرید و فروش تتر مسدود شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]