نیمی از موتورسیکلت‌های شهر تهران برقی می‌شود
نیمی از موتورسیکلت‌های شهر تهران برقی می‌شود

اکوایران: متقاضیان خرید موتورهای برقی که طراحی ویژه‌‌ای برای حمل بار و مسافر دارد، می‌توانند با اسقاط موتورسیکلت فرسوده خود که حدود ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد و به عنوان پیش پرداخت برای متقاضی لحاظ می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش اکوایران، افرادی که فاقد موتورسیکلت هستند می‌توانند مبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت، بپردازند.

ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای آنها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۵ ساله و با سود ۴ تا ۱۰ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

آنطور که علیمردانی – مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران – گفته،  ۵۰ ایستگاه شارژ در نقاط مختلف تهران راه‌اندازی شده است و شهرداری به‌دنبال افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ است.

شارژ موتورسیکلت‌های برقی بین ۴ تا ۷ ساعت به‌طول می‌انجامدو قابلیت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر پیمایش دارد. باتری این موتورها لیتیومی و عمر مفید آنها ۵ تا ۱۰ سال است.

به‌گفته علیمردانی، ازآنجایی که این موتورها برای حمل بار و مسافر طراحی شده‌اند، امکان تحمل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن و پیمایش در شیب ۳۰ درجه را دارند.

او با اعلام اینکه ثبت‌نام موتورهای برقی پیش از نوروز ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد، افزود: طی چند ماه آینده حدود ۲۰ هزار موتور عرضه می‌شود که تا پایان سال آینده آن را به ۱۷۰ هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

گفته می‌شود که بر اساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک باید طی ۲ سال آینده، نیمی از موتورسیکلت‌های موجود در شهر تهران برقی شوند.

بنا به گزارش تسنیم، علیمردانی اظهار کرد: در سال آینده، بعد از اینکه موتورسیکلت‌های برقی به‌تعداد کافی برای ارائه خدمات در اختیار مردم قرار گرفت، شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا، محدودیت‌هایی در محدوده طرح ترافیک و بازار تهران اعمال خواهد کرد.

او در ادامه گفت: موتورها به‌صورت آماده وارد کشور خواهد شد اما در فازهای بعدی انتقال تکنولوژی آنها نیز صورت می‌گیرد؛ البته در زمان حاضر برخی شرکت‌های دانش‌‌بنیان وارد این تکنولوژی شده‌اند و با همکاری آنها تولید در داخل کشور نیز انجام خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]