اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای مسکن محرومان
اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای مسکن محرومان

اکوایران: رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن محرومان خبر داد.

به گزارش اکوایران، داود منظور – رئیس سازمان برنامه و بودجه – در صفحه مجازی خود نوشت: «برای تأمین مسکن محرومان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تعهد دولت به حمایت از اقشار محروم حکایت دارد. تلفیق این منابع با تسهیلات بانکی منجر به تسریع در تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت خواهد شد».

با توجه به طرح‌های نیمه‌تمام در دولت و همچنین محدودیت منابع بودجه عمومی، دولت در تلاش است با ارتقاء همکاری با بخش خصوصی و بانک‌ها، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام را با تمرکز بر پروژه‌هایی که پیشرفت آنها بیش از ۶۰ درصد است اولویت بندی کند.

در این زمینه از روش تأمین مالی مشارکت عمومی و خصوصی استفاده می‌شود که منابع محدود دولت در تلفیق با منابع بانکی و آورده مردمی اهرم شده و صرف اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود.

وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در حالی مطرح شده که دولت سیزدهم در زمینه مسکن، طرح‌های زیادی را وعده داده که بر طرح مسکن ملی بزرگترین آنهاست. با این حال آمارها حاکی از آن است که هدف ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال بسیار بعید به نظر می‌رسد و البته آمارها هم در این زمینه متناقض است. در حالی که وزیر کشور می‌گوید در سراسر کشور بیش از یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد مسکونی طرح حمایتی دولت در دست ساخت است، اما دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است آمار ساخت ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن فقط مربوط به تامین زمین برای این تعداد واحد باشد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]